Gepost door: gijssterks | 3 augustus 2010

Ooievaars

Gisteravond heb ik nog een grote ronde gedaan met het hond, Halse Barier, langs A2 en dan over het landgoed Bleijendijk terug via Halder, kleine twee uur.

Het is hier nu echt vakantie. Toen ik in het dorp terugkwam had ik, sinds thuis, meer ooievaars gezien dan mensen.

Knipsel Bleijendijk Vlak voor ik het landgoed op ging (officieel niet toegankelijk, oogluikend toegestaan mits geen overlast veroorzakend, zo is me verteld) zag ik in de weilanden naast de A2 maar liefst 11 ooievaars.

Ooievaars zie je hier in de buurt, zuidelijk van Den Bosch, slechts incidenteel. Doortrekkers. Er wordt geprobeerd om ze zo ver te krijgen dat ze hier ook gaan nestelen, met nestpalen langs de Dommel en zo, maar dat lukt nog niet erg.
Dit jaar heb ik er hier in de buurt tot nu gisteren toe één keer eentje gezien, dat zegt wat.

Gisteren dus 11 verspreid over het weiland. Fouragerend, eten zoekend.
Natuurlijk had ik geen camera met telelens bij me maar met de compactcamera lukte het ook wel een klein beetje, het licht was ook niet optimaal, het was rond 19:40.

Een paar foto's:

P1110606 ooievaars 
P1110605 Ooievaars


Vandaag zijn de fietsen op de auto gegaan en hebben we een ANWB-route gefietst. Maar dat is voor morgen.

Geef een reactie

Categorieën

