Gepost door: gijssterks | 16 augustus 2010

Op stap met Claire

Vanmiddag zijn we wezen shoppen. Meubelzaken hadden we op het programma staan.

Onze eethoek is bijna 38 jaar oud, tijd voor een nieuwe. Dat was al lang zo, zeker twee jaar, alleen stelden we het steeds uit. Waarom? Het kwam er gewoon niet van.

Het zou slecht weer zijn vandaag. Gisteren zei mijn lief dat we vanmiddag eventueel wel zouden kunnen gaan. Toen ik zei 'OK' had ze meteen de adressen paraat waar we moesten zijn. Ze had het goed gepland.

We zijn niet ver gekomen. De eerste de beste zaak had wat we wilden hebben. Wij willen dan nog verder gaan kijken, zij wilden graag verkopen.

Ik heb scherp onderhandeld over de prijs. Mijn lief weet op zulke ogenblikken ook heel goed wat ze moet doen. Niet enthousiast zijn bijvoorbeeld. Het ging zo ver dat de baas van de verkoper het laatste deel kwam doen en de man die blijkbaar de grote baas was kwam nog even quasi-nochalant voorbijlopen hoe het ging.
Ik zal aardig zijn voor de zaak: Ik zal niet zeggen welke zaak en hoeveel korting we kregen, anders wil iedereen zoveel korting.

Op vakantie hebben we dat ook meegemaakt. In Marokko bijvoorbeeld. Medereizigers die heel trots binnenkwamen met iets en met het verhaal dat ze 20% afgedongen hadden. Op een plaats waar ik minder dan de helft betaalde. Ik hield dan mijn mond om hun plezier niet te bederven.

Nu nog een paar maanden wachten op levering.

Bijna 38 jaar met een eethoek – nu een nieuwe – als deze nieuwe ook zo lang meegaat hoeven we nooit meer een eethoek te kopen. Onze laatste eethoek…


We waren er heen gegaan met Claire. Claire wist de weg en zei precies hoe we moesten rijden. Claire bleef ook altijd aardig, al had ze niet alles goed in de gaten.

De nieuwe rondweg A2 om Den Bosch bijvoorbeeld. We moesten naar Oss en als ik haar niet gecorrigeerd had hadden we in Kerkdriel moeten keren, de binnenste 2 rijstroken zijn voor doorgaand verkeer. Claire wist dat nog niet. Ze wist wel perfect hoe we op de Woonboulevard konden komen.

Ik hou er wel van om Claire een beetje te plagen. Verkeerd afslaan bijvoorbeeld. Expres. Claire wordt dan niet boos, nee, ze corrigeert me op een nette manier.

Je zult het wel begrijpen: Claire is de stem van mijn navigatiesysteem. Een nieuwtje, zoals je ook wel zult begrijpen, anders schrijf je er zo niet over. Tot voor kort deden we het met een printje. Sinds mijn verjaardag heb ik een Fietsnavigatiesysteem, met ook Autonavigatie. Al zijn de kaarten die ze gebruikt niet helemaal up-to-date, zoals Rondweg A2 Den Bosch.
Iedereen met een navigatiesysteem zal het wel kennen, even wennen in het begin. Even kijken wat ze doet als je verkeerd rijdt. Ja ik weet het: Mannen – soms zijn het net kinderen.

Geef een reactie

Categorieën

