Gepost door: gijssterks | 26 september 2010

Aardster

Gisteren liet ik deze paddenstoel zien:

P1120049 vervallen paddestoel

Als toelichting schreef ik: 'Een paddestoel in verval op landgoed Venrode langs bospad. Gisteren had het hier hard geregend.'

Duidelijk geval van gebrek aan kennis:

Vandaag zocht ik een paddestoel op die op een dood stuk eik zit en al bladerend op www.soortenbank.nl kwam ik de Aardster tegen. Ik zal terug moeten om betere foto's te maken, maar het lijkt een zeldzame tot zeer zeldzame paddenstoel te zijn, misschien wel eentje van de Rode Lijst (Bedreigde soorten).

Ik zal terug moeten om te kijken welke het precies is.


L9263626 zwarte knoopzwam De paddenstoel die ik zocht was de zwarte knoopzwam, algemeen voorkomend op dood eikenhout.

Smerig paddenstoeltje, hij zal wel opdrogen voordat het hout droog genoeg is voor de kachel…

Geef een reactie

Categorieën

