Gepost door: gijssterks | 28 september 2010

Klussen

Vorige week had ik al een bouwtekening gemaakt van een nieuw computermeubel. Het oude begint slijtplekken te vertonen, een randje dat loslaat en zo. Tijd voor een nieuw. Maak ik weer zelf, net als het huidige. We konden niets vinden wat ons aanstond, het moet schuin in de hoek.

Een paar verbeteringen. Laden, nu zitten er schuin toelopende vakken in en dat is niet handig. Wieltjes eronder, stofzuigen achter het bureau is niet gemakkelijk, het geheel moet worden weggeschoven over het parket. Kabels en snoeren beter bundelen. Een permanent probleem, maar nu schijnt Ikea een goede oplossing te hebben met een goot die je onder de tafel monteert.

P1120076 Meubel Vanmiddag begonnen met zagen. Multiplex. Met mijn verjaardag hadden we al een plaat gekocht, we moesten toen 4 m opstelruimte voor het eten hebben. 244×122 = bijna 5 meter ruimte van 61 cm diep.

Alleen het weer. Ik ben die regen intussen toch wel zat.

Ik heb nog op de Weeronline.nl gekeken, de voorspelling voor hier. 'Tot 18 uur blijft het droog'. Ja ja, ik had het zonnescherm naar beneden gedaan want ik stond te zagen op de stoep. Het heeft hier geregend van 14:30 uur tot na 18 uur. Ik vind het net zoiets als stilstaan in een file en niet genoemd worden op de radio.
Ik weet wanneer het begon, ik had de foto gemaakt toen ik iets ging drinken, toen ik doorging begon het te miezeren. Totaal 2-3 mm: niet veel, wel vervelend. 
Wat ook niet leuk is: Nat zaagsel.


P1120075 Boerenkool met worst Elk nadeel hep zijn voordeel: Het was er weer voor boerenkool met worst!

Te bedenken dat ik vorige week dinsdag bij de groentenboer was en nog tegen hem zei dat het echt foute timing was om boerenkool in de reclame te doen, dat was de dagreclame en ik was in het zonnetje naar de Kampina gefietst. Zonder jas. Het kan verkeren….

Geef een reactie

Categorieën

