Gepost door: gijssterks | 6 oktober 2010

Tekenen & Schilderen Seizoen 2010/2011 Les 2

Vervolg van Les 1 – Basis-techniek: Gebruik van het potlood.

P1120078 Stal Leo BW Voor deze les had ik een eigen foto genomen, zie rechts. Stal in de ochtendmist met op de voorgrand de takken van een boom, daarachter de boom en de stal.

Na de les van vorige week met het eerste deel heb ik hem in deze les verder af gemaakt. Nog een beetje geëxperimenteerd met diktes en met uitsnedes.

Zo is hij geworden:

LA063696 Schuur A3

Ik vind de uitsnede hieronder mooier, misschien omdat ik gehinderd word door het beeld op mijn netvlies van de werkelijke situatie, ik vind de eerste teveel lucht hebben aan de rechterkant.

LA063696 Schuur uitsnede

We zouden na deze les de tekening opnieuw uitwerken in een andere techniek, bijvoorbeeld krijt met vegen. Maar omdat we al twee volle lessen hieraan besteed hebben, en uitwerken wellicht opnieuw 2 lessen zou vergen, wil de leraar liever doorgaan met het volgende onderwerp in zijn lesplan: Dierenriem teken in 30×40 of groter in krijt, acryl of aquarel.

Geef een reactie

Categorieën

