Gepost door: gijssterks | 12 oktober 2010

Er is er een jarig …

Vandaag is mijn lief jarig.

  LA123745 Oma is jarig 

Lang zal ze leven
Lang zal ze leven
Lang zal ze leven
In de gloria
In de gloria
In de glo-ri-a
HIEP HIEP – HOERA
HIEPERDEHIEP – HOERA
HIEPERDEHIEPHIEP – HOERA


Zondag geen feest gehad, niemand geweest, het feest ging niet door. Vandaag ook geen feest, natuurlijk wel telefoontjes. Waarom niet? Mijn lief is herstellend van een longontsteking. Het gaat eigenlijk best goed. Vooral als ze niets doet. Ik heb het er druk mee!
Zoals vanmorgen:
– Half negen eruit.
– Hond stukje bos meenemen met de rugzak bij me.
– AH boodschappen doen voor het eten van vanavond *)
– Bloemist voor een grote bos bloemen.
– Kwart voor tien thuis – eerste telefoontje.
– Ontbijt klaarmaken en tussendoor ook zelf wat eten.
– Mijn lief verrassen met ontbijt en bloemen.
– Vaas uit de kelder en bloemen in een vaas zetten.
– Voordeur openmaken, bloemist.
– Nog een keer telefoon. Omdat mijn lief intussen wakker is en ontbijt breng ik de telefoon naar boven. Daardoor hoef ik de volgende twee niet op te nemen.
– Glas opvegen in de kelder, ik had geluk, dat vaasje viel de goede kant op, niet alles onder de scherven.
– Nog even naar de bakker. Chocoladecake halen 'voor het geval dat'.
– …
Gelukkig kon ik om een uur of elf eindelijk een stukje krant lezen toen we aan de koffie zaten.

Let op: Dit is geen klacht, meer iets van 'Dan kan ik eens iets terug doen'. Ze was nooit ziek, de vorige keer dat ze een heel dag op bed lag was met de bevallingen, eind jaren '70.

Rond de middag een vriendin, daarna nog een vriendin en vriend. Een paar collega's. Jongste zoon en schoondochter en de kleinkinderen, ze wonen hier vlakbij. Daar blijft het bij. Ziek is ziek.


*) Ze mocht kiezen wat we zouden eten. 'Daar moet ik even over nadenken' zei ze. Dus vroeg ik 30 seconden later 'Weet je het al?'. Ik wist het antwoord al toen ik het zei, stom stom stom. 'Een verrassing' zei ze….

We hebben rijst gegeten met Italiaanse roerbak en een gerecht dat ik gemaakt had van varkenshaaspuntjes met ui, knoflook, champignons en spekreepjes en kerriepoeder. En als toetje natuurlijk chocoladepudding met slagroom, vaste prik bij verjaardagen, de kinderen hebben het intussen overgenomen.

Responses

  1. Gefeliciteerd!!
    Feestje gewoon een andere keer inhalen.
    met kleinkinderen is het elke dag feest toch?
    wij weten het nu ook
    vandaag geboren: Lieke, 55 cm, 4440 gram
    Mijn hart gloeit


Geef een reactie

Categorieën

