Gepost door: gijssterks | 15 oktober 2010

Computermeubel – klaar & in gebruik genomen

Ik schreef er eerder week over, zie log 5 oktober. Het nieuwe computermeubel. Afgelopen week geschilderd, even was het grijs maar ik vond het niet mooi. Ik ben een pot witte verf gaan halen en heb het weer gewoon wit gemaakt.

Wit heeft een nadeel heb ik vandaag gemerkt. De optische muis doet het niet! Ik heb de oude muismat terug moeten halen.

L4236113 Oude bureau Zoals ik schreef, het oude, deels op foto rechts, had nadelen:

  • De opbergvakken links en rechts liepen schuin toe zodat je de meeste beenruimte had. De ene kant buitenkant bureau, de binnenkant haaks op de schuine voorzijde. Hierdoor ontstonden driehoekge open vakken. Niet handig. Verbetering: Rechte kastjes met ladenblokken (plastic, Xenos).
  • Verplaatsen bureau was moeilijk, vloerbedekking onderkant op parket. Verbetering: Wieltjes, en alles binnen het bureau, ook de basluidspreker onder het bureau.
  • Stopkontacten. Onder het bureau zaten drie blokjes van 4 stopkontacten. Nu één stopkontactblok met 6 geaard en 3 ongeaard. Natuurlijk zat er al een overspanningsbeveiliging op en was het aangesloten op een geaard stopkontact.
  • Snoeren. Naar wat ik hoor is dit in het algemeen meer een vrouwenprobleem dan een mannenprobleem, het is hier niet anders dan in andere huishoudens: Zij: 'Dat komt allemaal onder het stof'   Hij: 'Ja dat kan wel, maar al die snoeren zijn echt nodig'. Ze zitten nu beter gebundeld, als ik er niet binnen een paar dagen achter kom dat iets verkeerd zit of beter kan bind ik ze bijeen met tie-rips. Omdat alles binnen het blok valt blijft er alleen een stroomsnoer naar het stopkontact achter het bureau en naar het telefoonstopcontact, allebei lang genoeg om het bureau ver naar voren te trekken / rijden.

Gebleven zijn het blad met de schuine voorkant, de plaatsen van de vakken en het vak waar de computer verhoogd in staat. Het blad lijkt eerder kleiner terwijl het groter is geworden, totaal was 107×107 is nu 109×120.

Zo is het nieuwe bureau:

LA153794 Computermeubel 

Ben maar niet bang, ondanks de wieltjes staat het echt wel stil.

Ik ben tevreden. En, wat zeker zo belangrijk is: Mijn lief ook!

Bouwtekening beschikbaar…

Geef een reactie

Categorieën

