Gepost door: gijssterks | 10 november 2010

Tekenen & Schilderen Seizoen 2010/2011 Les 6

Woensdagmiddag tekenen, vorige les klik hier

Les 6 – Tijd (vervolg les 5)

Vorige week waren we begonnen met het nieuwe onderwerp. TIJD, letterlijk (klok, wekker) en figuurlijk (tijd om wakker te worden, lawaai van klokken, tijd om te relaxen, …).

Ik had een schets gemaakt, A5-formaat, ik was de week ervoor op het kerkhof geweest, vandaar dit idee:

P1120430 Tekening Tijd Schets 

Tijd – de kaars die al een tijd brand, de verlepte bloem, de kerktoren met de klok op vijf voor twaalf. Grafzerken, tijdloosheid of, zo je wilt: Eens komt je tijd.

Ik schreef vorige week al dat ik van plan was hem uit te werken in Acryl – al heb ik eerder zo'n idee gehad maar toen kwam het er niet van. Nu wel: Acryl op doek 50×40 cm. Ik heb mijn koffertje gevuld met verf en kwasten en kiel.

Zo is ie nu:

 P1120468 Tekening 2010-11-10

Ik ben gevorderd tot de grafsteen van het linkse graf. Ik heb het een en ander afgeplakt met tape zodat ik strakke randen kan maken, bij het linkse kruis had ik dat niet gedaan – jammer genoeg achteraf…

De verlepte bloem heb ik achterwege gelaten. Niet te veel symboliek, al kan ik hem er natuurlijk altijd nog later overheen schilderen.


Volgende week eigenlijk een nieuw onderwerp. Of afmaken deze. Thuis afmaken zal er niet van komen denk ik…

 

 

Geef een reactie

Categorieën

