Gepost door: gijssterks | 15 november 2010

Voorbereiding voor de tentoonstelling

Voor de tentoonstelling van de fotoclub, eind deze week, ben ik klaar. De 5 foto’s zijn ingelijst, een serie van 4 en een losse. Ook de poster is klaar, verstevigd en opgeplakt op MDF.

Naast de foto’s voor de fototentoonstelling heb ik ook een nieuwe poster gemaakt van Mensen. Een update van een die ik een paar jaar geleden gemaakt had.

De foto’s zijn uit de periode 2003-2010 en gemaakt ‘volgens de regels’, mensen konden (meestal) zien dat ze op de foto gingen, geen neuspeuteraars of zo, gewoon netjes. Ook geen ‘Bekende Nederlanders’. Niemand die gerechtelijk bezwaar zou kunnen maken. Je ziet het ook: Meest blije gezichten.

Ze zijn gemaakt o.a. hier in het dorp, in Den Bosch en elders in Nederland bij diverse evenementen, in Parijs, Toscane, Rome en Sorento, Spanje, Malta, Rhodos en Jordanië. De statistieken: 42% mannen, 3% stellen, 55% vrouwen.

De poster is 120×76 cm, 16 foto’s horizontaal, 14 vertikaal. dus ca 7×5 cm per foto (4:3 formaat). Ik heb ook een versie staand gemaakt. Deze liggende versie heeft een resolutie van ca 16250 x 10993 pixels.

Zo ziet de liggende er uit (klik op poster voor vergroting):

Om te beginnen komt hij boven de bank te hangen.


Eigenlijk is hij zo mooi – ik zal eens kijken of ik hem op Marktplaats zal zetten.

Dat wordt dan zoiets als

  • Leveren als poster op gewenst formaat en afdrukken waar koper wil voor € 15,– + afdrukkosten
    of
  • Leveren als bestand op hoge resolutie voor € 30,– (met copyright / zonder watermerk) waarna je eventueel zelf foto’s kunt vervangen (bv je schoonmoeder er bij zetten of je buurman) en de poster zelf laat afdrukken.

Dus bv poster 75×50 formaat (foto’s zijn dan ca 5×3,5 cm) wordt € 15,– + Kruidvat kosten  € 7,95 (zelf afhalen in de winkel) =  € 22,95 waarbij ik – na betaling – de bestelling doe met aflevering in de winkel naar keuze, je krijgt natuurlijk de ophalen-mail van me.
Afdrukken zoals ik gedaan heb = 112×76 geprint op kwaliteitspapier bij Profotonet.nl kost  € 25,– +  € 4,95 verzendkosten =  € 44,95.

Dit exclusief afwerkkosten, ik heb de poster laten plakken op karton waardoor er geen luchtbellen onder de poster kunnen ontstaan, en daarna op MDF geplakt.

Nog even wat veldonderzoek doen of de prijs redelijk is.

Wie hem wil: hij is te bezichtigen. Lijkt me ook leuk voor in een wachtkamer of op de binnenkant van de wc-deur.

Geef een reactie

Categorieën

