Gepost door: gijssterks | 23 november 2010

De bollen erin

P1120630 Bloembollen 

Het is er weer tijd voor. Bloembollen.

De gewone tulpen gaan bij ons elk jaar eruit als ze gebloeid hebben, die plant ik elk jaar nieuw. Voor de rest zit er al een heleboel in de grond, al kan ik het niet laten elk jaar weer wat bij te planten zoals krokussen, narcissen en annemonen. Achter in de tuin waar eerst de eikenbomen alle licht wegnamen heb ik ook het een en ander in de grond gestopt, nu kan het.

Elk jaar stop ik ook wat bolletjes, vooral krokussen, in de strook gemeentegras voor ons huis. Mooi als het voorjaar wordt, de gemeente doet het niet.


Vanmiddag was ik bij Schoonenberg voor ons moeder (90) voor nieuwe batterijen en controle. Toen de hoormevrouw zei dat ze er weer een half jaar tegen kon zei ons moeder spontaan 'Dan is het alweer voorjaar'. Ik mag dat wel, de ware spirit, niet zeuren dat het winter wordt.

Responses

  1. Dat wordt dus een fleurig voorjaar! Er zitten mooie bij, Gijs! En dat geklaag over die seizoenen doe ik ook niet aan mee. Het komt, zoals het komt. Dat is juist het leuke van in Nederland wonen. Lekker veel variatie! Fijn weekend.

  2. Dan weet ik waar je je positieve kijk op het leven vandaan heb.
    Het glas is halfvol, ofwel de bollen voorspellen een mooi voorjaar.
    Ik neem een voorbeeld aan jullie


Geef een reactie

Categorieën

