Gepost door: gijssterks | 6 januari 2011

Hoe voeg ik een widget toe aan mijn weblog (jan-2011)?

CAro schreef:

Knipsel widget reactie

Het zal wel ergens beschreven staan. Natuurlijk heb ik geGoogled met 'Hoe voeg ik een widget toe aan weblog / web-log' in combinaties of delen. Ik vond he niet.
Aangezien ik geleerd heb 'Als het er niet is en je weet hoe het moet dan kun je het net zo goed zelf maken' geef ik hier weer hoe ik Onestat tellers teruggezet heb, en aangezien plaatjes meer zeggen dan tekst – met (deel-)schermen:

1. Toevoegen van de Widget.

1.1 Op de inlogpagina kies je voor Widgets.

Knipsel Widgets 1 

1.2. Rechts zie je de beschikbare widgets. Waaronder Onestat.

Knipsel Widgets 2 

Klik op Onestat.

1.3 Zoek je OneStat account-id. Die vind je door aan te loggen op OneStat met  http://www.onestat.com/aspx/login.aspx?lang=nl 
De account vindt je hier:

Knipsel Widgets 8 

1.4 Vul je OneStat account-id in bij OneStat configuratie (ja, het vakje is errrug klein maar er zit een mini-schuifbalkje) en klik vervolgens in onderste vak bij Opslaan/Toevoegen op Toevoegen dan wel Wijzigen.

Knipsel Widgets 7 

2. Widget netjes zetten.

2.1 Ga naar je weblog. Waar je normaal Opstellen kiest, kies je nu voor Design.

Knipsel Widgets 3 

2.2 Kies binnen Design voor Inhoud

Knipsel Widgets 4 

2.3. Je komt nu op een scherm waar de kolomelementen worden weergegeven.

Knipsel Widgets 5 

De nieuw toegevoegde Onestat staat onderaan. Je kunt hem verplaatsen door er op te gaan staan, muis ingedrukt te houden en te schuiven.

Knipsel Widgets 6 De twee (in dit voorbeeld) Web-log_nl (Geleverd door Web-log.nl) zijn plaatsen waar ooit een widget stond, toen heette het nog gadget. Op de weblog zelf staat de tekst zoals hier rechts. Als je daar op Widgetspagina klikt  als je al ingelogd bent klikt kom je overigens ook wel een eind.

Eigenlijk zijn dit verkeerde teksten. Er zou moeten staan 'Hier hebben we iets weggehaald maar we zeggen niet wat het was'.


Wat ik van dit alles vind? Ik zal het netjes zeggen: Ik zou het allemaal anders gedaan hebben. Zoals ik eerder schreef: Mijn handen jeuken als ik zoiets zie.

Responses

  1. hee het is gelukt hoor. dank je wel!


Geef een reactie

Categorieën

