Gepost door: gijssterks | 6 januari 2011

Nieuwjaarsreceptie van de Seniorenclub

Gisteren waren we weer bij de Nieuwjaarsreceptie van de Mars Seniorenclub, de gepensioneerden van de Marsfabriek, dit jaar weer bij De Vrije Teugel in Uden.

Het was er druk. En het was weer gezellig. Normaal zie ik weinig oud-collega's, van oudsher was het Veghel / Schijndel en oost en zuid-oostwaarts het gebied waar de mensen vandaan kwamen, ik zie ze zelden hier in het dorp. We gaan ook (nog?) niet naar bingo- of bowling avonden, doen niet mee met de Line-dance of zo. Alleen het reisje in de zomer, maar dat zijn er vier waarvan we er eentje meepikken dus dan zie je lang niet iedereen.

Heel leuk!

Twee jaar geleden voor de meesten, twee jaar geleden was voor de meesten de laatste keer dat ik ze gezien had. Vorig jaar waren we er niet, lag ik in UMC Utrecht. Minder leuk. We hadden het erover op de heenweg, vorig jaar ziekenhuis, twee jaar geleden rijontzegging na een ICD shock, …

Wat me opviel is dat veel mensen in twee jaar tijd echt ook een paar jaar ouder geworden zijn. Vooral dan de zeventigers die ineens 'oudere mensen' worden in plaats van actieve senioren. Ik miste ook enkele van de oudere mensen, een paar die vorig jaar al niet meer waren zoals ze ooit geweest waren. Maar ja, het is en blijft een seniorenclub…

Geweldig is het eigenlijk. Vroeger was er ook een Kerstdiner in de kantine, tot de seniorenclub niet meer in de kantine paste. Sindsdien wordt die gecombineerd met de Nieuwjaarsreceptie. Vanaf vier uur de Nieuwjaarsreceptie, rond zes uur opent het buffet, om half negen het toetjesbuffet, 10 uur wegwezen. Er rijden ook bussen. Waar bij andere seniorenclubs dit allemaal wegbezuinigd wordt hebben wij dit allemaal nog, gesponsord door het bedrijf. Zelfs met gratis consumpties. Dit voor een symbolisch bedrag per jaar als lid, met partner.

Er komt nog meer dit jaar, de seniorenclub bestaat 30 jaar...


Maar goed dat ik nog niet gekeken had naar de betaling van januari. Anderen mopperden dat ze er door de nieuwe belasting per 1-1-2011 zo'n 5-10 euro op achteruit gegaan waren. Vandaag mijn loonstrook gekregen: Plus 37 eurocent.

Geef een reactie

Categorieën

