Gepost door: gijssterks | 27 januari 2011

Mondhygiëniste

deze log stond gisteren een beetje verborgen… voor sommigen nieuw – voor anderen opnieuw…

Handig, een weblog. Zo kon ik zien dat het veel te lang geleden was dat ik naar de mondhygieniste geweest was, log 9 februari 2009. 'Een keer per jaar' had de tandarts ooit gezegd, tandsteen verwijderen. Het was er niet van gekomen vorig jaar, toen de tandarts in oktober mailde voor een afspraak heb ik geantwoord dat ik eerst nog eens naar de mondhygiëniste moest, dat hij het een half jaar moest opschuiven. Dinsdagmiddag 13:00 uur had ik eindelijk mijn afspraak.

De tandarts. Eerst haalde hij altijd zelf wel de tandsteen weg bij de halfjaarlijkse controle. Sinds ik vertelde dat ik een ICD heb heeft hij het niet meer gedaan, verwees hij me naar de mondhygiëniste. Volgens mij durfde hij het niet meer…

Het stond goed in hun administratie. Het was een andere dan de vorige keer maar ze wist dat ik een ICD had en wat het was, 'Mijn collega heeft me alles verteld'. Ze heeft nu ook in het computerdossier aangegeven dat ze niet alles met de hand hoefden te doen. Drie centimeter van de ICD af blijven is genoeg en op die plek moet ze sowieso niet komen. Voor de zekerheid heb ik beloofd dat ik mijn hand op de ICD hou.

De eerste keer dat ik er kwam deed de mondhygiëniste alles met de hand, vanwege de ICD, zie log Mondhygiëniste – ICD & Tandarts van 3 november 2007. Vorige keer had ik haar kunnen overtuigen dat ze haar elektrische drilboortje gewoon mocht gebruiken, alles met die enge haakjes er af halen is voor haar en voor mij geen pretje.

Het viel wel mee, de tandsteen, zeker omdat het bijna twee jaar geleden was. Ook de behandeling viel wel mee, er zijn erger dingen, om iets te noemen die ablatie gisteren precies een jaar geleden. En het was eigenlijk best gezellig, even buurten van tevoren, waarom de ICD. Naderhand nog even, over van alles, zo weet ik bijvoorbeeld dat haar ouders 80 zijn en aan alle kanten beginnen te kraken. Eigenlijk jammer dat je tijdens de behandeling niet kunt praten…  En lekker gefietst, het is 8 km en het was droog na een regenachtige ochtend.

Geef een reactie

Categorieën

