Gepost door: gijssterks | 4 februari 2011

De vrijdag

De vrijdag. 's Morgens is mijn lief werken, dus vroeg eruit, dan kun je veel doen. En dat heb ik nou eens niet gedaan. Even wat gas terug, ook goed een keer.
Niets. Bijna niets eigenlijk. Mailtje beantwoord. Nieuws bekijken en weer en enkele andere sites en een forum en Facebook en Hyves. Op mijn gemak krant lezen.

Soms lees ik het grootste deel van de krant pas 's avonds. En dat terwijl we nu twee kranten hebben, Brabants Dagblad en de Volkskrant.

Waarom twee kranten en waarom de Volkskrant? Er was een aanbieding, 20-delige serie boeken 'Wereld-architecten' voor slechts € 99,–. Of gratis bij een proefabonnement van 6 maanden voor € 16,50 per maand. Omdat 6x € 16,50 ook € 99,– is heb ik gekozen voor een half jaar krant – gratis dus eigenlijk. Die boeken wilde ik sowieso hebben.
Intussen ben ik er achter dat 2 kranten teveel is. Nog tot juni …

Stofzuigen. Met een hond in huis en de dag nadat er twee kleinkinderen waren liggen er hondenharen en kruimels en zo. Ik grijp dan mijn kans en stofzuig voordat mijn lief thuis komt.

P1130266 Houtblokken Het laatste hout gezaagd, met de beugelzaag. Lekker, goed voor de conditie en de spieren. En opgeruimd, de houthokken zitten nu weer vol – en dat terwijl de winter het ergste gehad heeft. Seizoen 2011/2012.

Een deel van de eik die afgelopen voorjaar omgedaan lag nog in de tuin langs de schutting. Weggestapeld en onder plastic. Eiken stammetjes doorsnee pakweg 12-20 cm op een lengte die nog een keer door moest. Intussen had ik ruimte gecreerd door de kachel te stoken. Nu kon ik dus opruimen.

Ik weet het. Lotgenoot Fred had me nog gezegd 'Als je moet zagen kom je bij mij een kettingzaag lenen, ik heb er een stuk of vijf en gebruik ze zelf toch niet meer'. Ik heb het toch met de hand / beugelzaag gedaan. Gewoon, omdat het lekker is.

Vanmiddag met mijn lief en de hond naar de markt.

'Ik heb een gat in de markt ontdekt' zei ik tegen de kaasboer. Die snapte meteen wat ik bedoelde: vanwege de wind waren er enkele kramen niet gekomen. Een grote lege plek dus.

Boodschappen doen, samen naar de AH, gezellig.

Ik zag Henk van de fotoclub die er ook was met zijn vrouw.
Hij: 'Jij moest ook mee?'
Ik: 'Nee, ik vind het wel gezellig. En – kook jij wel eens'
Hij: 'Ja. In de magnetron'
Ik: 'Ik wel. En dan moet je wel weten wat er in huis is'
Zijn vrouw snapte het.

En nu even een logje terwijl mijn lief het eten doet'Dat doe ik zelf wel even' – en dan via Lingo en Journaal en GTST (niet ik) en ik-weet-niet-wat-er-nog-komt naar de rest van het weekend.

Morgen staat er niets op het programma – wat nooit betekent dat ik weer niets doe.

Voor zondag staat wandelen op het programma. Eigenlijk iets anders, terugkomdag dopelingen met Wouter – maar je kunt niet alles en wandelen was eerder.

Wandelen met de wandelpool die ik georganiseerd heb. Wandelen op de Pettelaar en Haanwijk. Vertellen over heemkundige achtergrond. Er waren 14 aanmeldingen. Twee afmeldingen, een deelnemer die belde of er nog iemand bij kon. Mijn mede-organisatrice zou nog een paar mensen vragen. Volle bak dus.

Geef een reactie

Categorieën

