Gepost door: gijssterks | 28 februari 2011

Zoer weer

Laat mij nou denken dat het gewoon Algemeen Brabants Dialect is – Zoer Weer. Mooi niet, als ik google met "zoer weer" of "zoer" krijg ik van alles – maar niet wat ik verwachtte. Brabants dialect woordenboek – nee… Terwijl het voor mij of voormijn lief heel gewoon is als we iemand horen zeggen ''t Is zoer buiten'.

Zoer weer is weer dat vochtig en koud is met een beetje trek zonder dat het echt waait. Het weer van vandaag dus.

Toch even een ronde gedaan, even een uurtje grote ronde Zegenwerp. Gisteren was het er al niet van gekomen vanwege regen en omdat we naar Almere geweest waren.

Onderweg een paar aardige – vind ik – foto's gemaakt. Zoals deze:

P1130403 Dommel 
 
P1130403 Dommel 2x Toen ik de foto wilde rechtzetten bedacht ik dat hij zo veel spannender is. Wie het wil zien: klik op foto rechts, beide naast elkaar, de rechtse vind ik een stuk minder (klik op foto voor vergroting).

Een eindje verder op de Laan nog een foto van een spiegeling.

P1130404 Plas Laan Zegenwerp 
 
Net op tijd, Indy wilde weten wat ik aan het doen was:

P1130405 Plas met Indy 
 
Later heb ik nog een echte weerspiegeling-foto kunnen maken. Die vind ik ook mooi (en anders had ik hem natuurlijk niet laten zien):

P1130408 Reflectie bomen

Geef een reactie

Categorieën

