Gepost door: gijssterks | 23 maart 2011

Jaarvergadering pensioenclub

Geen tekenen vandaag, vanmiddag ben ik naar de Jaarvergadering van de Mars-gepensioneerden geweest die elk jaar rond deze tijd is en elk jaar op woensdag. Andere jaren zei ik dat ik niet naar de jaarvergadering kon omdat ik moest tekenen, dit jaar heb ik het toch eens omgekeerd.

Ik ben weer helemaal op de hoogte.

Dat het goed gaat met de firma, intussen derde qua grootte van de levensmiddelenbedrijven in deze wereld, groter dan bijvoorbeeld Unilever. Nog steeds familiebedrijf. De recente uitbreidingen en hoe het er mee gaat, ook de andere takken van het bedrijf buiten de chocolade. Nieuwe chocolade-fabrieken die er zijn of komen en waarvan ik het bestaan nog niet wist. Lange-termijn richtingen, veel gemakkelijker bij een familiebedrijf dan bij bedrijven waar aandeelhouders tevreden gesteld moeten worden. Een investeringsproject met einddatum 2040, zoiets kan gewoon.
Nieuwe producten, zoals dit wat uitgedeeld werd:

P1130800 Galaxy Bites 

Hoe het gaat in de Veghelse fabriek. Innovaties, investeringen, medewerkers-motivatie en -betrokkenheid, andere projecten. Niets nieuws, dit gebeurde altijd al, daarom is het zover gekomen met de firma.

Heel grappig: Er werd een luchtfoto getoond van de fabriek. Een grote energiebesparing werd bereikt … door het platte dak van de hele fabriek wit te maken. Soms zijn dingen eenvoudig.

Niet te vergeten het pensioenfonds. Ook daarmee gaat het goed, ik maakte me er al geen zorgen over.

En, last but not least, ook leuk om de aanwezige collega's te ontmoeten.


Nog steeds vragen over hoe het met de gezondheid is. Misschien begin ik er een beetje allergisch voor te worden, voor steeds die vraag. Terwijl gezondheid gewoon iets is wat gepensioneerden bezig houdt, wat ze altijd vragen aan iedereen. Bovendien moet je gezonde belangstelling gewoon waarderen.

Morgen naar de ICD-technicus, dan weet ik zeker dat er niets meer gebeurd is.

Geef een reactie

Categorieën

