Gepost door: gijssterks | 24 maart 2011

ICD-controle

Gisteren schreef ik:

Morgen naar de ICD-technicus, dan weet ik zeker dat er niets meer gebeurd is.

Vandaag dus naar Utrecht voor de 4-maandelijkse controle van de ICD bij de technicus. De ICD, de inwendige defibrillator, wordt dan doorgemeten zonder dat je bij de cardioloog langs gaat.

Zoals verwacht alles OK, geen therapie, niets geregistreerd, helemaal niets gedaan / hoeven doen sinds vorig jaar 6 april:

Knipsel Uitlees 23 maart 2011

Geen shock en ook geen registratie van een hartslag die te hoog is gedurende 2 1/2 seconde of langer - wie zonder ICD kan dat met zekerheid zeggen? 

Ook is de batterij nog steeds voldoende vol, nog niet aan vervanging toe. Hij zit er nu 6 jaar en 3 maanden in en kan nog een tijdje mee. Nauwelijks leger dan de vorige keer, geen reden om extra controles te doen omdat hij aan zijn einde zit. Ook mooi!

De ICD-gegevens worden nu nog naar een diskette geschreven. Oude technologie, binnenkort gaan de gegevens rechtstreeks naar het elektronische dossier al weet ik niet of dat met mijn oudje ook zal gaan. Wellicht pas bij mijn volgende ICD.

Dat wegschrijven naar diskette duurt nogal lang, wel 5 minuten, mijn ICD bevat veel gegevens. Om de tijd te doden praat je dan ergens over. Ik zei dat ik 14 april terugkom in het UMC Utrecht voor een patiëntenavond voor mensen die in 2010 een ICD kregen. De technicus had mijn naam gezien en gekeken op het interne memo hierover – en gezien dat ik het niet was. Andere voornaam. Bleek de voornaam van onze jongste zoon te zijn, zijn naam is daar ook bekend vanwege erfelijkheids-onderzoek. Grappig!

Volgende afspraak over 4 maanden, weer bij de technicus, steeds 2x technicus 1x elektrofysioloog.

Geef een reactie

Categorieën

