Gepost door: gijssterks | 30 maart 2011

Tekenen & Schilderen Seizoen 2010/2011 Les 22

Woensdagmiddag Tekenles, les 21 had ik vorige week gemist, les 20 klik hier.

Vorige week was begonnen met een nieuwe les: Perspectief / Architectuur. Als ik het geweten had dan had ik wel een paar mooie voorbeelden, zoals laatst uit Valencia. Nu heb ik het gedaan uit mijn geheugen en gebruik makend van foto's die op mijn camera zaten. De eerste links-boven is uit het hoofd, ik bedoelde deze maar heb er twee gecombineerd in de tekening.

Ik laat de 4 schetsen zien waar ik mee begonnen was, en de foto's die ertoe inspireerden:

P1130846 4 schetsen architectuur 
Gebouwen Valencia tekenen 

Ik ben doorgegaan met de tekening rechts-boven. Zo ver ben ik nu, nog niet ver dus.

P1130848 Tekening gebouw 

Volgende les dit verder afmaken en beginnen aan het laatste onderwerp: Een bord eten.

De bedoeling is als voorwerk thuis al een lijntjes-tekening te maken van 'een bord eten'. Tijdens de volgende les wordt deze tekening 3x gekopieerd op 180gr tekenpapier, en wordt hij uitgewerkt in de rest van de lessen:
– Natuurlijke kleur
– Zwart-wit, gebruik makend van arceringen
– 'Onnatuurlijke kleuren'
– Eventueel Blow-Up van een deel van het bord eten.


Na deze les nog 3 lessen. We kregen het evaluatie-formulier al mee en de inschrijfformulier van de einde-seizoen tentoonstelling. En de kaart om je op te geven voor volgend jaar.

Geef een reactie

Categorieën

