Gepost door: gijssterks | 11 april 2011

Mooi weer, dus fietsen

Het was mooi weer vandaag. Boven de 20° en zonnig. Weer om een rondje te fietsen. Hooien als de zon schijnt. Voor het eerst in korte broek en met zonder sokken.

Zoals vaker ging ik van huis zonder te weten waarheen. Allen de richting stond vast. West / zuidwest, daar kwam de wind vandaan. Eerst wind tegen, zo doe ik dat vaker als ik in mijn eentje fiets. Mijn lief heeft, zoals vele anderen graag een doel, bij mij is het doel Fietsen.

Het bracht me richting Esch / Boxtel. Op de Nergena tussen Esch en Boxtel zag ik een weg rechtsaf waarvan ik me afvroeg waar die heen ging. Naar Luissel, een gehucht bij Boxtel, weet ik nu. Vandaar doorgereden richting Haaren(NB), ik was nog niet over het nieuwe fietspad bij Nemelaer geweest. Ligt er mooi bij, wat een verbetering! Van daar uit Haaren(NB).
IJsje genomen:

P1140028 IJsje Haaren BW 

Tip: Als je in Haaren(NB) een softijsje wilt: Tegenover de Boerenbond is een cafetaria. Daar moet je niet zijn. Geen lekker softijs, te waterig. Misschien omdat het maandag was en omdat ik de eerste was – ik weet het niet - ik weet wel dat het niet echt lekker was.

Van daar uit door naar Helvoirt.

Heel mooi, veel mooier dan ik op deze foto kan laten zien, vind ik het uitzicht op het Helvoirts Broek, dat ligt aan weerskanten van de N65, Helvoirt richting Vught maar ook goed te zien vanaf de weg van Haaren naar Helvoirt een eindje voor de stoplichten:

P1140025 Helvoirts Broek 2 

Van Helvoirt door richting Nieuwkuijk voorbij Guldenberg tot aan het Drongelens Kanaal. Vlak voordat ik afsloeg bij het Drongelens kanaal lag het witte goud onder zwart plastic. Aspergevelden.

P1140031 Wit Goud onder Zwart Plastic 

Binnenkort zal er wel een Oost-Europees leger aan te pas komen. Vroeger hadden we een leger om de Oost-Europeanen tegen te houden. Nu schaffen ze het leger bijna af - onze generatie heeft er lang tegen geprotesteerd, nu is onze generatie de baas en doen het zo, niet afschaffen uit vredelievendheid maar wegbezuinigen - en komt er een leger Oost-Europeanen hier om asperges te steken…

Nadat ik deze foto gemaakt had ging ik langs het Drongelens kanaal terug naar Vught en via de Lunetten en Loonse Baan en Bossche Broek terug naar huis.

Het was 39 kilometer.

Moe? Nee. Vroeger toen ik jonger was en minder tijd had om zoiets te doen. Maar nu? Mijn conditie is volgens mij beter dan ooit in mijn volwassen leven.

Nu nog even met de hond lopen, even bos in, morgen slechter weer en een stuk kouder.

Geef een reactie

Categorieën

