Gepost door: gijssterks | 20 april 2011

Eerste Meikever – 2011



Heel vroeg dit jaar. Het is ook uitzonderlijk mooi weer en warm. Hij is er weer, de eerste meikever.


Trouwe lezers kennen mijn liefde voor de meikever. Elk jaar vaste prik, zie de logs van 29 april 2010,  27 april 2009, 4 mei 2008, 25 april 2007 en 5 mei 2006. De eerste meikever.


Eigenlijk onbegrijpelijk. Een meikever heeft een hele lange cyclus van eitje naar pop naar meikever. En dan is ie er eindelijk en dan blijkt er een constructiefout in te zitten. zoiets als die eerste Mercedes Smart's met de Elandsproef:L4197329 Meikever op rug  Als ie (m/v) verkeert landt dan komt ie op zijn rug terecht en kan op eigen kracht niet meer op zijn pootjes terecht komen. Deze dus ook, deze was tegen het raam gevlogen en lag op zijn rug op de tuintafel. Natuurlijk heb ik hem op zijn pootjes gezet.
Zo zat hij op tafel:

L4197333 Meikever 2011 
Meteen erna vloog hij op. Grappig om te zien, alsof hij zichzelf oppompt voor hij knisperend wegvliegt. Naar de buitenlamp. Weer goed voor een foto:

L4197335 Meikever bij lamp 

Na de foto heb ik de buitenlamp uitgedaan zodat hij een ander doel kon zoeken.


Vanmorgen lag er eentje in de garage, misschien dezelfde. Op zijn rug. Ook die heb ik op weg geholpen. Vanmiddag vond mijn lief er weer een – of hem weer. Weer geholpen.

Ik vond op Wikipedia een Brabants spreekwoord: 'Ne meikever in april, is ne zot die niet weet wat hij wil.' Tsja…

Geef een reactie

Categorieën

