Gepost door: gijssterks | 24 april 2011

Brand!!

Vanmiddag iets na 5 uur – brandweersirene.

Even naar de computer, ik heb er een link staan naar P2000, het systeem van de hulpdiensten. Link rechtstreeks naar Noord-Brabant Noord:

http://www.alarmeringen.nl/regio/29/brabant-noord.html

Knipsel Brand 
Dat adres is in de buurt, naast vrienden van ons. Ik ben gaan kijken.

Ik kreeg die link en dacht eerst dat je dan te veel zou zien. Het is anders, ik ben nu eenmaal net als vele anderen nieuwsgierig wat er zou zijn als ik een sirene hoor. Het is niet beangstigend, het is geruststellend, meestal, je weet wat er aan de hand is.

De brandweerwagen kwam voorbij bij ons op de hoek, hij stond er al toen ik er aankwam.

P1140164 

Ook de pers was er, getuige de jongeman met het groene hesje bij de brandweerauto.

Toen er naderhand rood-witte linten getrokken waren en de politieagent hem sommeerde achter het lint te gaan ging hij bijna door het lint, figuurlijk dan. Dat moet je niet doen bij een agent, hij heeft de rest van afstand moeten bekijken. Ik, en ook mijn lief die nagekomen was, stond dichterbij, bij die vrienden die net thuisgekomen waren, en buurtgenoten – maar ik had ook niet lelijk gedaan tegen die agent, dat doe ik niet waar ze bij zijn.

Even later kwam ook de hoogwerker van de Bossche brandweer:

P1140171 

Naderhand zag ik dat die later gewaarschuwd was, dat moet zijn geweest toen de brandweer er was:

Knipsel Brand Meidoornstr 67 
Toen de hoogwerker er was kwamen rook en af en toe een paar vlammetjes uit het dak:

P1140176 

Het uitzetten van de staanders van de hoogwerker duurde even, intussen hadden ze de brand van binnenuit onder controle gekregen. Ze hebben vooral het dak nog goed geïnspecteerd.
 
P1140182

Nog even een fotoshotje vanuit de tuin van onze vrienden, tussen de druiven door:

P1140188 

Niet echt om ramptoerist te zijn, zoiets is natuurlijk Helemaal Niet Leuk voor die buurman, om het zachtjes uit te drukken. Als je dan ook nog hoort dat ze afgelopen week ook al de hond hebben moeten laten inslapen…

Onze vrienden hadden alleen last van de brandlucht, zo te zien geen schade, maar de verzekeringsdeskundige zou nog komen controleren. En geschrokken, als je thuis komt en er staat een brandweerwagen voor de deur…

De oorzaak? Vooralsbog onbekend.

Geef een reactie

Categorieën

