Gepost door: gijssterks | 6 mei 2011

Natuur – zo lekker dichtbij…

Vanavond na acht uur nog even een rondje Hooibrug gedaan. Rondje 10 km. De wijk uit, fietspad langs het bos, dan zandweg Heult bij landgoed Venrode door het bos, Hooibrug over en langs de Dommel terug naar het dorp.

Bij de Hogert maakte ik deze foto:

Hogert 6-5-2011 

Even tevoren had ik al een ijsvogeltje voorbij zien komen, laag over het water scherend, ik kwam vanaf het zandpaadje links hierheen gereden.
Een nachtgaal die ergens in de struiken zat te zingen, ook eerder al, al bij de Hooibrug.
Een koekoek op afstand.
Een paar kraaien op zoek naar een rustplaats voor de nacht.
Een paar eenden dobberend langs de waterkant bij de steiger.
Op afstand het geluid van een trekker.
De ondergaande zon.
Verder niemand.

Toen ik doorfietste zag ik een eind verder dat het geen trekker was die ik gehoord had maar een graafmachine die zand over het kuilgras deed.
Nog iets verder voorbij de kort gemaaide weilanden waar het kuilgras vandaan kwam liepen twee ooievaars, je ziet ze hier zelden.
Een zanglijster in een boomtop.
Merels.
Nog meer kraaien op zoek naar een slaapplaats.

En dat allemaal zo dicht bij waar wij wonen.

Responses

  1. heerlijk!!


Geef een reactie

Categorieën

