Gepost door: gijssterks | 18 mei 2011

Buiten tekenen

Een toegift op de cursus Tekenen en Schilderen van het afgelopen seizoen: Buiten tekenen met de leraar.

Vorige week kon ik niet, deze week wel. Gisteren een mailtje van de leraar dat hij vanmiddag ging tekenen op Haanwijk als het weer bleef zoals voorspeld, ‘Wie mee wil kan komen’. Vijf cursisten hadden tevoren aangegeven dat ze eventueel belangstelling zouden hebben, waaronder ik.

In eerste instantie was ik de enige die was komen opdagen. Beetje weinig en omdat er een ‘bevriende groep’ zat vlakbij, bij de brug van Halder, zijn we daar bij gaan zitten. Later kwam nog een collega-cursiste. Toen ze niemand zag op Haanwijk en realiseerde ze zich dat ze mij / ons gezien had in een schim toen ze er een paar minuten eerder voorbij kwam… Ze was al zo laat!

De brug bij Halder is een mooi plekje, aan de ene kant het vernieuwde kasteel en aan de andere kant een mooi uitzicht over de Dommel. Een klassieker, min of meer: er zitten vaker mensen te tekenen en/of schilderen, groepsgewijs of individueel. De reden dat wij in eerste instantie niet daar zaten was omdat je er geen koffie / thee kunt kopen.

Hier het resultaat van mijn inspanningen:

P1140309 Dommel bij Halder 

Wie de tekening beter wil bekijken: Klik op de tekening hieronder. In het begin dacht ik ‘Dit wordt niks’, het resultaat valt me veel mee.

L5187783 Dommel bij Halder 
Tekening in pastelkrijt.

Wat kan beter? Altijd wel iets, zoals:

  • Een paar extra details aanbrengen in de voorste bomen links en rechts.
  • De voorste palen van de afrastering groter maken, geeft meer diepte-effect.

Het blijft leuk om te doen, buiten tekenen – alleen komt het er niet van in je eentje. Volgende week wonesdag in elk geval niet, agenda is al ingevuld met iets anders

Geef een reactie

Categorieën

