Gepost door: gijssterks | 25 mei 2011

Vier hazen op Zegenwerp

Soms heb je geluk. Zoals ik vanmiddag.

Ik was naar Zegenwerp gegaan om er een paar foto's te maken, ik heb beloofd de 2e woensdag van juni een Natuurwandeling te begeleiden. Ik had mijn spiegelreflex camera bij me. Ik had zelfs net mijn zoomlens opgezet. Niet de grote zware, dit was de 40-150mm lens.

Ik liep op het pad net in de bosrand langs een weiland. In het weiland een paar koetjes, kleine Lakenvelders.

Ik zag een haas. Nog een haas. Ze liepen weg. Nog een haas – en nog eentje. De eerste twee kwamen terug. Vier hazen bij elkaar!!!

Hazen leven solitair, behalve in de paartijd – daar waren ze dus mee bezig. Ook uitzonderlijk is dat ze er overdag waren, het was 15:30 u.

Volgens Wikipedia begint de paartijd in januari met een piek in april en duurt die tot juli -september, maar ook in de winter komen paringen voor. Ik vind dat eigenlijk meer 'het hele jaar door'.

De foto's:

L5257853 Een haas

 
L5257852 Twee hazen

 
L5257856 Wegwezen

 
L5257862 Nog een haas

 
L5257865 Terugkomen

 
L5257866 Vier hazen 0

 
L5257867 Vier hazen

 
L5257868 Vier hazen 2 

Geef een reactie

Categorieën

