Gepost door: gijssterks | 2 juni 2011

Upgrade naar de digitale wereld

Tot nu toe hadden we nog analoge TV en internet via ADSL.
Tot vandaag.

Om het zichtbaar te maken, zo was het:

P1140503 ervoor

en zo is het:

P1140522 Erna 

Per 1 juni hebben we digitaal internet + bellen + TV van KPN. Een van de redenen is dat we ons emailadres willen houden.

Op dit ogenblik maakt Ziggo reclame dat ze de beste zijn, in het verleden bleek dit vaak een tijdelijke voorsprong. Supersnelheden die Ziggo kan bieden – leuk en wel alleen download ik nooit films en doe ook geen andere dingen waarvoor een hoge snelheid nodig is.

Gelijk ook een nieuwe TV gekocht. Een Philips 37PFL7675H/12, 37 inch.

We waren al een maand van plan om te gaan kijken naar deze of een aanverwante andere. De verkoper kon ons overtuigen dat er weinig soortgelijks is. Waarom deze? Onze jongste zoon is er erg tevreden over. Ambilight in een hoek? In forums  is een tweedeling – mensen die het niet hebben en het onzin vinden en tevreden gebruikers met Ambilight.
Eigenlijk van de zotte: Het was er nog niet van gekomen omdat we het te druk hadden met van alles… het nieuwe meubel hadden we al op 10 mei gekocht bij Ikea, de SVIND.

Ik had de installatie op mijn gemak willen doen. Gisteren lag internet er uit, ze waren aan het overzetten. Ik heb nog gebeld naar de helpdesk: Vandaag zou ik weer kunnen werken op het oude modem. Mooi niet, die man van vanmorgen zei dat het niet kan, ADSL vs VDSL heeft ander modem nodig. Noodgedwongen heb ik het vandaag moeten installeren. Gelukkig werkte het meteen, alleen moest ik het een en ander boren en ophangen in de meterkast.

Ik wist niet dat ik zo internet-verslaafd was. Ik miste internet toen ik gistermiddag niet kon – en gisteravond. Ik moet nu nog bijlezen, de beurs is 10 punten gedaald zonder dat ik het wist. Bovendien stonden er vanmiddag toen alles weer werkte 21 e-mails, voor mij, voor mijn lief, nieuwsbrieven en andere berichten. Ook belachelijk veel.

Nu nog erachter komen hoe het allemaal werkt – geluid via 5.1 installatie aansluiten – DVD-speler aansluiten  … 

Geef een reactie

Categorieën

