Gepost door: gijssterks | 19 juli 2011

Roma

Toen ik de lift in ging in het ziekenhuis (op bezoek) kwam er een meisje van rond de twintig, misschien iets jonger, de lift in met een leen-rolstoel die ze beneden opgehaald had. Ik schatte haar in als een echte Bossche.
Knipsel I love roma Ze had een T-shirt aan met grote letters 'I Love Roma'.
Ik vroeg haar of dat de stad was of de zigeuners.
"Hoezo?"
Ik moest het uitleggen. Wie het niet weet klik hier: zigeuners / Roma volken.
"Dan zullen het de zigeuners wel zijn!" zei ze.

Soms zegt mijn lief "Je kunt ook nooit je mond houden. Mijn lief was er deze keer niet bij.

Op de afdeling aangekomen wist ik zeker dat ze Bossche was.
Haar vriend kwam er aan.
"Hoeft niet meer!" zei hij, ze hadden al een rolstoel gevonden.
Haar reactie: "Kut!" – een echte Bossche, ik had het goed ingeschat.

Voor de mensen die niet hier uit de buurt komen: Het is het woord dat wellicht het meest gebruikte Bossche woord is.Grapjes als: Hoe kun je 50 vrouwen tegelijk "Kut!" laten roepen? / Roep in Den Bosch in een zaal waar ze zitten te kienen "Bingo!"

Toen ik bij de fietsenstalling weg ging, gingen zij ook weg. Samen op de scooter. Vond ik niet verrassend…

Geef een reactie

Categorieën

