Gepost door: gijssterks | 1 oktober 2011

Suikertante

Gisteren weer naar de suikertante geweest zoals ik de diabetes verpleegkundige van de huisartsengroepspraktijk noem. Ondanks de problemen van Weblog.nl waardoor ik nieuw begonnen ben kan ik nog steeds opzoeken wat ik eerder schreef. Zoals over de suiker, altijd in de categorie Diabetes).

Die teksten staan op deze website van WordPress.com. Ik had op tijd een backup gemaakt van de oude web-log en die geladen in deze van WordPress. Jammer dat de plaatjes niet meegekomen zijn bij het inladen, die staan ook niet in de backup en dat had ik niet in de gaten.

Waarom ik dat niet in de gaten had (en nu wordt het technisch): Ik had ter controle een wel eens een weblog gekopieerd in een Word bestand. Wat ik me niet realiseerde is dat de plaatjes die daar in stonden alleen voorkwamen op de mediabibliotheek van web-log.nl (met een streepje) en web-log.nl is er niet meer.
De nieuwe op weblog.nl (zonder streepje) bevat nog steeds slechts 72 van de ruim 2700 berichten.
Weblog.nl denkt dat het goed komt.

Wat de suiker betreft: Ook nu weer Alles OK.

 Suiker perfect, 6.5. Vorige keer 6.8. Al jaren, sinds ik goed ingesteld ben op Metformine, is die OK. De suiker moet nuchter tussen 4 en 7 zijn, na eten moet ie onder de 10 blijven.

 Gewicht OK. 95.3. Ook goed. Ik blijf al jaren op ongeveer hetzelfde gewicht. En dat is ook goed. Even nagekeken (voordeel van de weblog, zoeken in categorie Diabetes), twee jaar geleden was het eind september 95.6. Kun je nagaan hoe stabiel!

 Bloeddruk OK. 135/85. Norm is dat bovendruk minder dan 140 moet zijn. Thuis hou ik de bloeddruk bij, eens per een of twee weken. Gemiddelde sinds laatste keer 127/86 (9 metingen).

Volgende keer bloed laten prikken en plasje inleveren en naar de huisarts. Om de 3 maanden naar de huisartsenpraktijk in het patroon 3x suikertante / 1x huisarts. Die huisarts kan ik mooi doen vlak voor ik naar de ICD-cardioloog ga, 20 december.

Meteen de volgende afspaak gemaakt met haar: 30 maart, dan is het alweer zomertijd!

Responses

  1. ha die Gijs,. met jou komt het wel goed ja. Met weblog niet denk ik. Ik heb maar eens de vraag gesteld waarom ik niet kan inloggen met de gegevens die ik van hen heb gekregen vorige week.
    Automatische reply: ongeveer 12 uur voor een antwoord.
    Dat was drie dagen geleden.

    Fijn dat jij zo stabiel blijft. En genieten van deze mooie zonnige dagen.

    • CAro, ik denk dat het met de weblog wel goed komt, alleen de vraag hoe lang het zal duren en of ze nog genoeg webloggers overhouden. Ik denk ook dat het binnen de kotste tijd nadat het allemaal werkt met een grotendeels nieuwe crew zal zijn, Sanoma zal toch wel maatregelen nemen na zo’n conversieramp!
      Wat ik gedaan had was gewoon een nieuw wachtwoord aanvragen, en dat kreeg ik. Een mail heb ik nog steeds niet gehad.
      Overigens: Dit weekend liggen ze er sowieso uit.


Geef een reactie

Categorieën

