Gepost door: gijssterks | 3 oktober 2011

Wat een mooie hond!

Zaterdagmorgen gebeurde het me weer. Ik was vroeg op, iets na achtern ben ik een rondje gaan doen. Rondje Halder, 5 kwartier, naar Halder en dan terug over de dijk langs de Dommel naar het dorp.
Bij Halder iemand met twee honden. Zegt ze in het voorbijgaan, zij kwam terug: ‘Wat een mooie hond! En wat een mooie vacht!’ Ik zeg dan ‘Dank je’, ik zal dat zelden zeggen van een andere hond. Die twee honden van haar zaten een beetje slecht in de vacht, vandaar wellicht haar opmerking.

Indy was ziek geweest een paar weken geleden. Overgeven, diarree. Meer dan een week had het geduurd, toen was ik met haar naar de dierenarts geweest. Een kuur antibiotica en ze is er weer bovenop.
Indy is zeven jaar oud en altijd zo gezond als een vis. Hooguit als ze hout eet, vooral eikenhout – een dag diarree. Behalve nu dan, een hele week. Ik ben bang dat ze nu ergens iets gegeten had wat niet deugde. Bij het hondentoilet ligt wel eens iets wat er niet hoort. Zoals laatst een hele peperkoek. Om positief te zijn: Het zal wel van iemand zijn die de kauwen voert.

Smerige beesten, kauwen, die zitten in de buurt te wachten tot er een hond een lekker verse warme… Bah! Bovendien vliegen ze er mee weg en laten iets vallen waardoor mensen zeggen ‘Nou hebben ze hier een mooie plek en dan nog laten ze hun hond hier schijten’.

Maar, zoals ik zei: Ze is er weer bovenop. Binnen een paar dagen nadat ze die kuur kreeg. De dierenarts-vervangster had nog in de computer gekeken naar Indy’s historie. Ze was verbaasd dat er in die zeven jaar niets stond dan de jaarlijkse inentingen. Klopt toch helemaal.

Shit, bijna vergeten. Ze moet haar inenting nog hebben, die kreeg ze niet toen ze aan de diarree was.

Of het echt zo’n mooie hond is? Oordeel zelf.

Indy

Ik vind het in elk geval een mooie foto, zaterdagmorgen op de dijk tussen Halder en Gestel.

Responses

  1. […] foto liet ik eerder zien in de log ‘Wat een mooie hond’. Hier nogmaals, ingelijst in formaat […]


Geef een reactie

Categorieën

