Gepost door: gijssterks | 10 oktober 2011

Net op tijd klaar

Ons balkon had veel geleden afgelopen winter. Het balkon achterzijde boven de keukendeur. Er was een flink stuk afgebrokkeld.

Het balkon was weer poreus geworden terwijl ik dacht het afdoende afgedicht te hebben een tijd geleden. Afgelopen winter ging het mis. Sneeuw – beetje dooien – water in de cement / vriezen – uitzetten – scheuren. En dat keer op keer.

Ik heb er geen foto van, het resultaat heb ik hier rechts aangegeven.

Opnieuw repareren. Ik kreeg een tip: Mastiek erover. We hebben een andere oplossing die er op lijkt. Mastiek vind ik niet ideaal, wij drogen de was op het balkon en een randje is gauw geraakt en met heet weer …
Er blijkt een soort rubber bedekking te zijn die opgeplakt kan worden, Aquaplan. Geschatte levensduur 40 jaar. Moest besteld worden bij de DoeHetZelf, in dit geval Karwei, en wordt op maat geleverd.

Afgelopen weken is alles mooi droog geworden, donderdag hab ik het rubber opgehaald en zaterdags had ik het spul er op gedaan.

Vorige week maandag met het mooie weer betonverf er tegenaan.

Je ziet er geen barst meer van.

Nu nog strips afwerken, heeft niet zo’n haast, het is nu waterdicht (als het goed is / zo lang het duurt / afkloppen op blank eikenhout / …).


Toen ik afgelopen maandag toch bezig was met betonverf gelijk ook voor het platje boven de voordeur weer wit gemaakt. Ook daar heb ik een stukje moeten repareren op de hoek en het was sowieso toe aan een schilderbeurt.

De buurman zei laatst dat hij het dan ook moest doen, platje schilderen, ‘anders steekt het zo af’. Ze hebben er niets van gemerkt, maar ik heb stiekem ook de buitenrand van zijn platje gedaan met het restje verf dat ik overhad, ik had het ook al schoongemaakt (‘anders was het geen gezicht’). Ben benieuwd wanneer hij het ziet!
Het is vandaag een week geleden en tot nu toe heeft hij er in elk geval nog niets van gezegd (en we hebben hem en de buurvrouw wel gezien).

Responses

  1. Hahahahaha. Wat grappig! En wat aardig van jou dat je die van hun ook gedaan hebt. Je bent een beste buurman. Trouwens: mooi geworden dat balkon en dat platje! Je hebt eer van je werk, Gijs, het is er echt op voor uit gegaan! Petje af!

  2. Dat valt volgens mij in de categorie ‘naastenliefde’. 😉


Geef een reactie

Categorieën

