Gepost door: gijssterks | 20 oktober 2011

Nummertjes trekken

Toen ik het ging googelen met ‘Nummertje trekken apotheek’ om te weten hoe het anderen verging kreeg ik meteen een zoekresultaat ‘Nummertjes trekken (niet sexueel bedoeld)’ – ik snap dat niet, sexueel is niet eens een Nederlands woord, dat schrijf je met -ks- …

Vandaag mijn 3-maandelijkse medicijnen opgehaald. Gisteren netjes via internet bericht gehad dat ze klaar stonden. Het was droog en het is 4km op de fiets hier vandaan, leuk tochtje met Wouter voorop in het fietsstoeltje.

Apotheken staan bekend om hun klantvriendelijkheid. Zo zorgen ze dat er altijd iemand staat te wachten om een praatje mee te maken (er is zo weinig baliepersoneel dat er altijd mensen moeten wachten) en je hoort nog eens iets want privacy is er onbekend (“Naam? “Adres?” “Geboortedatum?” “Die aambeienzalf moet u niet oraal innemen”).

Ze hadden nu ook weer iets nieuws, nog klantvriendelijker: Een nummertjes-automaat. Met een papier met grote letters erbij dat je ook een nummertje moet trekken als je de eerste in de apotheek bent.

Na mij kwam er iemand binnen die ik ken, haal er asperges en aardbeien als de tijd daar is, verkoop-bij-de-boer. Zoals ik zei: iemand om even een praatje mee te maken.
“Iets voor jou bij de aardbeien?”
“Dan komt er niemand meer.”

Ik bedoel maar…

Hij bestudeerde zijn bonnetje.
“Eén wachtende vòòr mij” – dat was ik, dat had hij ook geweten zonder nummertje.

Ik ben overigens meteen naar het vrije loket gegaan toen de vorige weg was. Het kind achter de balie was nog even bezig. Met de computer. Ze moest opzoeken welk nummertje aan de beurt was…

Tsja … de vooruitgang …

Responses

  1. Je boft. Bij onze apotheek sta je echt uren in de rij, tenzij je geluk hebt en er een bekende staat te wachten die echt weg moet om de kinderen uit school te halen en niet (nog) langer kan wachten. Tenminste als jij dat nummertje krijgt, anders heb je pech. 😉
    Bij ons zijn die nummertjes dus echt nodig, anders weet je niet hoeveel wachtenden er nog voor je waren toen je de apotheek weer verliet. 🙂


Geef een reactie

Categorieën

