Gepost door: gijssterks | 27 oktober 2011

30 Jaar Seniorenclub

Deze maand bestond de Mars Seniorenclub 30 jaar, wij zijn lid sinds 2006, we waren net op tijd om het 25-jarig jubileum toen mee te maken.

Gisteren was het groot feest, van 16-22 uur in De Pandoer in Heusden/Asten. Groot feest: een dikke 600 van de 950 leden (gepensioneerden en partners) waren aanwezig.

Het was gezellig, veel oud-collega’s die je een tijd niet gezien hebt. Op de vorige nieuwjaarsreceptie of op het seniorenreisje in de zomer, niet iedereen is daar altijd of ze zitten bij een andere reis.
Praten over hoe het is – en hoe het was. Over het werk wat niet gemist wordt, of misschien ook wel – een klein beetje – een beetje nostalgie zit er bij. De trots bij Mars gewerkt te hebben, het wij-gevoel, het ‘dat hebben we als medewerkers allemaal samen toch bereikt’-gevoel. Over de dingen die mensen nu doen, over hobbies, vrijwilligerswerk, kinderen en kleinkinderen.

Iedere keer valt me toch weer op dat er veel zijn die oud beginnen te worden. Op zich niet gek, je ziet de meesten een keer per jaar of minder en elk jaar zijn ze toch een jaar ouder, de oudsten zijn 80+ ers. Wat me deze keer ook opviel dat ik er verschillende oud-collega’s gesproken heb die op de vraag ‘Hoe is het ermee?’ als antwoord gaven ‘Het gaat wel’ of ‘Ach, we krijgen allemaal wel iets’, of zoiets. Niet enthousiast bedoel ik, niet van harte. De kwaaltjes en kwalen eisen hun tol, bij henzelf, partners of in hun omgeving.

Natuurlijk werd mij door meerdere mensen geïnteresseerd gevraagd hoe het nu met mij is, mensen die vaak wel weten dat ik vorig jaar zogezegd een slechte start had met 3x met de ambulance naar het ziekenhuis. En ik kan dan steeds melden dat ik vorig jaar gerepareerd ben en sindsdien in feite niets meer mankeer. In deze omgeving van mensen die me lang niet gezien hebben is dat niet erg.

Ook de locatie was goed. Goede catering, goed en volop eten. Slechts op één plek bij een dansvloertje was de muziek vrij hard – en dan nog bij lange na niet zo hard als vaak schijnt te moeten op feestjes, ook als niemand dat wil. Dus kon je mekaar goed verstaan.
Nog steeds, ook in deze tijd, vindt het baasje de Seniorenclub belangrijk wat zich uitte in het volledig sponsoren van deze avond.

Op het eind van de avond nog enkele kadootjes. Een kalender. Natuurlijk wat snoep. Mars Jewels, wordt geproduceerd in Dubai voor met name luchthavens, en een nieuwe Twix variant met wafel-vulling uit Oostenrijk. En de handjes van bovenin, een sculptuur.


Nee, ik zie mijn oud-collega’s niet vaak, niet zomaar in het wild. Sint-Michielsgestel ligt eigenlijk net buiten het kern-gebied waar de medewerkers vandaan kwamen. Volgende gelegenheid is wellicht de nieuwjaarsreceptie / diner. Tussendoor-gelegenheden zoals een bingo-avond – daar voel ik me echt nog te jong voor. Nee, ik zie ze niet vaak – en dat maakt zulke gelegenheden des te leuker.

Geef een reactie

Categorieën

