Gepost door: gijssterks | 28 oktober 2011

Layout teruggezet

In de poll die tot op heden was ingevuld door slechts 9 personen was het resultaat

Wetende dat een van de twee ‘Ja’ antwoorden van mezelf was en er ook kommentaar was over de wat saaie kleur, is het tijd om terug te gaan naar de eerdere layout, Ocean Mist.

Ik heb meteen de kopfoto aangepast met een aardige herfstfoto – dat kon wel in deze layout, niet in de andere. Eigenlijk … layout heet Ocean Mist, misschien moet ik toch een mist-foto zoeken.


Hoe is het met weblog?

Er gebeurt nog steeds wel iets, al is het niet dagelijks. De logs verschijnen nu als samenvatting – ‘Lees verder…’. Bovendien zijn de gekke tekens die er stonden voor speciale tekens (alles niet A-Z 0-9 of .) nu anders.

Er stond een harten-teken of zoiets, nu is het vervangen door bv voor de è de waarde xc3xa8 (betekent hexadecimaal c3/ hexadecimaal a8 ofwel hexadecimaal c3a8) die waarde klopt volgens mij, het is de è.  Staat wel gek, Volixc3xa8re in plaats van Volière.

De waarde van het tekens hebben ze dus wel bewaard (maar ze snappen het nog niet).

Met dit alles is duidelijk dat ze de moed nog niet opgegeven hebben. Alleen de communicatie naar de klanten – sinds 14 oktober geen nieuws, ik had vandaag iets verwacht maar tevergeefs.

Journalist Jeroen Mirck houdt een blog bij over de problemen bij de weblog-migratie, daar lees ik van een vrijwiligster-helpdeskmedewerkster die in het conversieteam zit – ja, vragen om problemen heet dat. *) Wellicht vertel ik hier iets wat niet ‘waar’ is – zie reactie op deze blog.

Op 18 oktober deed ik een voorspelling:

Toch doe ik een poging. Ik zou zeggen: Tussen 1 en 15 november is alles weer goed lopend, per begin 2012 is de situatie bereikt die ze 23 augustus hadden willen hebben. En zit er een ander support-team bij weblog.nl.

We zitten op schema.

Responses

  1. Toch maar even reageren, omdat ik denk dat een uitlating van mij hier verkeerd wordt vertaald. De persoon in kwestie zet tegenwoordig onder haar naam dat ze bij Sanoma werkt. En je ziet haar eg veel met die ondertitel reageren op vragen over de migratie. Dat zegt echter nog niets over wat haar taak daar precies is en wat zij daar wel en niet mag doen en doet. En wees eerlijk als ze koffie rondbrengt is er weinig aan de hand. Als ze er zeer voor de handliggende vragen beantwoord middels een helpdeskscript, dan kan het nog steeds prima gaan. Ik denk echter dat zij nogal afwijkt van het script en daarmee de mensen nogal eens tegen haar in het harnas jaagd.
    Dat is al een stuk minder. En let wel dat ik daar geen bewijzen voor heb. Het kan goed zijn dat zij van de andere medewerkers foute informatie krijgt en die doorgeeft.

    Maar ik denk niet dat zij meewerkt aan de verhuizing zelf. Volgens mij gebeurt dat bij een bedrijf in Boston, dat weblog heeft ingehuurd toen ze vastliepen. Op dat bedrijf heeft het weblogteam weinig vat en dat zorgt voor de waardeloze antwoorden als: we weten niet hoe lang het nog gaat duren.

  2. Ik ben blij dat je je lay-out weer aangepast c.q. teruggezet hebt! Veel mooier, Gijs. Prettig weekend!


Geef een reactie

Categorieën

