Gepost door: gijssterks | 29 oktober 2011

Fotoclub 27 oktober 2011

Het was weer zover: Donderdagavond om de 3 weken is het dan fotoclubavond.

Over de fototentoonstelling van 19/20 november. De borden voor de foto’s worden overgeschilderd, meehelpen dus. Inventarisatie aantal foto’s, iedereen krijgt 1 bord = 4 foto’s horizontaal of 5 vertikaal. Eventueel een extra foto, afhankelijk van aanbod.

De Diashows werden besproken voor zover beschikbaar. Dat waren er 5 van de aangekondigde 7 inclusief de mijne die ik toch nog gemaakt had. Er waren eerder nog maar 4 aanmeldingen, dat vind ik beschamend voor de club, dat alleen al is reden er een te maken.

Reacties op mijn diashow waren positief met een paar kleine opmerkingen.

Ik had versie 1 al laten zien op deze blog / YouTube, zij zagen versie 2. Ik had en heb hem opnieuw aangepast na reacties hier en op de avond. De voornaamste wijzigingen zijn:

  • Hier en daar wat sneller.
  • Paar overgangen verbeterd.
  • Paar dia’s vervangen.
  • Laatste dia aangepast
  • Geluid bij laatste dia was ‘Sound of silence’ van Art Garfunkel, is nu geluid van voetstappen in de sneeuw.

Zo is ie nu:

Omdat het kort was na de diashows had ik één foto om te laten zien.

1. Kerkhof.

Kerkhof Sint-Michielsgestel dorp

Deze foto liet ik eerder zien in de log Oktoberlicht. Hier nogmaals, ingelijst in formaat 2:3.

Enige kritiek was dat hij rechts-boven te fel belicht was, maar dat bleek te komen door de stand van de lamp boven het bord waar de foto getoond werd.


Volgende fotoavond over 3 weken, 17 november, donderdag voor de tentoonstelling. Foto’s meenemen.

Geef een reactie

Categorieën

