Gepost door: gijssterks | 18 november 2011

Druk gehad met Heemkunde en Fototentoonstelling

Druk gehad afgelopen week.

  • Heemkundeblad.

Het Griensvenneke, het heemkundeblad van de heemkundevereniging Op Die Dunghen waarvan ik de hoofdredacteur ben is weer (bijna) klaar.

Zoals iedere keer een deadline voor de verhalen die er in komen die niet gehaald wordt. Toch de datum aanhouden dat het naar de drukker kan. Veel komt er op de laatste dagen neer. Dinsdag bij de opmaak-redacteur geweest voor de definitieve opmaak, daarna konden de redactieleden nog controleren. Gisteren de laatste wijzigingen aangegeven. Nu alleen nog de definitieve-definitieve opmaak verzorgen met de opmaak-redacteur. Daar heb ik pas maandag tijd voor, alles staat wel op papier.

Tussendoor afgelopen woensdag bestuursvergadering van de heemkundevereniging. Als hoofdredacteur van het blad zit ik ook in het bestuur. Tevoren even bij ons moeder langs, die werd die dag 91. Zondag feest.

Ons moeder (nu 91) wist iets van een van de mensen die ze nog zochten, gepubliceerd in het dorpsblad. Kon ik meteen doorgeven. Het gaat om het project ‘In 1900’ waarbij de mensen die in 1900 in Den Dungen / Maaskantje geboren zijn worden uitgelicht. Meer over het project zie de website, www.in1900.nl. Wie iemand wil uitzoeken kan iemand ‘adopteren’, zie website.

  • Fototentoonstelling.

De fototentoonstelling is komend weekend. Een paar weken geleden al foto’s geselecteerd waarvan ik vond dat ze in aanmerking kwamen voor de tentoonstelling. Moeilijk. Ik maak teveel mooie foto’s in een jaar. Maar ik ben er uit gekomen, met mede dank aan mijn lief.

Vorige week de definitieve keuze op 30×40 formaat laten afdrukken. www.Profotonet.nl, kwaliteitsafdrukken op kwaliteitspapier.
Begin deze week de laatste foto’s ingelijst, een paar passe partouts bijgemaakt (ik heb dat ding niet voor niets!).

Gistermorgen geholpen bij het schilderen van de borden van de tentoonstelling, die waren aan een opknapbeurt toe.

Gisteravond fotoclubavond. Die ging natuurlijk over de tentoonstelling.

Ieder kon één foto van de tentoonstelling laten bespreken. Ik heb een bijzondere foto waarvan iedereen onder de indruk was. Die laat ik volgende week zien, na de tentoonstelling. Even wachten.

Vanmorgen de tentoonstelling helpen inrichten. Borden plaatsen met verlichting erboven, foto’s ophangen en zorgen dat ze recht hangen etc.

  • Sinds midden vorige week Updates doorgevoerd op een website. Een paar dagen werk, 4x per jaar.
  • Tussendoor ook nog het blad geruimd op de buitenspeelplaats van twee peuterzalen.

Kortom: Druk gehad de afgelopen tijd. Met ook nog ‘normale’ dingen zoals Tekenen op woensdag. Weblog bijhouden.

Gistermiddag had ik min of meer de keuze, Rondje met Wouter of Weblog. We hadden allebei koude handen, we wilden geen van beiden handschoenen aan op de fiets.

Een vrouw reed ons achterop. In het voorbijgaan zei ze “Ik dacht ‘Wat maakt die meneer rare geluiden maar nu zie ik het’ “, Wouter zat in het stoeltje voorop geluid te maken dat, laat ik zeggen,  a-typisch is voor meneren.

Komend weekend nog de fototentoonstelling. En de verjaardag van ons moeder, betekent dat ik zondag na half drie niet op de fototentoonstelling ben, maar wel zaterdagmiddag en zondag vanaf 12 uur. Nog steeds druk dus.


Afgelopen zondag bij intocht Sinterklaas (ja ook nog!) vroeg een bekende die zelf ook al lang gepensioneerd is: “Kom je je tijd een beetje door?”. Tsja viel nu wel mee … maar volgende week valt er natuurlijk een groot gat … dan kan ik wel de zaterdagkrant van de Volkskrant gelezen hebben voordat de nieuwe weer binnenvalt …

Geef een reactie

Categorieën

