Gepost door: gijssterks | 27 december 2011

Kerstmis 2011

Kerst voorbij. Wat rest is de kerstboom en een beetje tuinverlichting.
Nog een paar restdagen en het jaar is voorbij.
Ik doe net als veel andere mensen: Mijn laatste snipperdagen opnemen.

In het Brabants Dagblad was het voorpaginanieuws: Mensen moeten snipperdagen gaan opnemen binnen een half jaar na jaar-einde. (Ik ben altijd blij als zoiets voorpaginanieuws is, als er niets ergers te melden valt dan zoiets…)

Ik zorg gewoon dat mijn dagen op zijn op het einde van het jaar. Dit jaar had ik 365 snipperdagen, ik ben er bijna doorheen. Volgend jaar 366, schrikkeljaar.

Onwillekeurig moet ik denken aan andere tijden. Eindejaarsactiviteiten. Al heb ik er niet zo heel veel last van gehad. In mijn carrierre heb ik maar kort gewerkt aan een order-processing systeem waar, na de laatste factuur van het voorbije jaar en voor de eerste order van het nieuwe, prijstabellen moesten worden aangepast en zo. Altijd grote stress net rond 1 januari als iedereen vrij wil hebben.
Andere, latere systemen waren beter opgezet met datum-afhankelijke prijzen en een eindejaarwerk dat pas in de eerste weken van januari kwam.

Laat ik het houden bij de Kerstdagen van 2011. Het andere ligt intussen zo ver van mij … de laatste eindejaaractiviteiten waar ik me druk over maakte was de overgang 2003/2004. Wat klinkt dat ver weg! Het was net na Millenium en Euro-invoering. Andere Tijden …


Het was, onder andere, weer goed eten. Anders dan ik suggereerde op Facebook, foto rechts, hebben we na het kerstdiner van zaterdag geen honger geleden.

  • Zaterdagavond Kerstdiner met de kinderen en kleinkinderen.
  • Zondag, Eerste Kerstdag, Kerstdiner met zijn tweetjes.
  • Tweede Kerstdag zijn we naar de sauna geweest. Kerstarrangement. Met Kerstdiner.

En vandaag? Er was nog het een en ander over van de kerstdagen. Met een hertenbiefstukje (datum 29-12, jammer, nog niet met korting) en wat zuurkool maken we er opnieuw een kerstdinertje van. Met een voorgerechtje met zalmsnippers en eventueel, als het er nog bij kan, als toetje nog zelfgemaakt ijs met pistachenoten. Het is tenslotte vandaag Derde Kerstdag.

Vanmorgen op de weegschaal gestaan. 92.8 – ik ben op gewicht gebleven. Het kan wat lijden.

Toen we vanmiddag even naar Vught fietsten (!), een lamineerapparaat halen (aanbieding – had-ik-nog-niet-en-had-ik-altijd-al-willen-hebben), hadden ze er ook lamsbiefstukjes en wildzwijn medaillon liggen. Ook lekker, normaal toch minder goed verkrijgbaar. Laten we het er op houden dat er nog meer kerstdagen komen.

Niet alleen gefietst vandaag, daarna nog even het beest rondgejaagd, even een goed half uur rondje Fietsbrug. Voorbereiden voor het eten …

Geef een reactie

Categorieën

