Gepost door: gijssterks | 30 december 2011

Kerstcircus Den Bosch

‘Ik win nooit iets’, je kent het wel.
Mijn lief kan dat niet zeggen. Ze had ingeschreven op De Meijerij, een van de wekelijkse huis-aan-huisbladen die we krijgen. Begin december kreeg ze bericht:

Vandaag zijn we geweest. De voorstelling van 12 uur.

Omdat mijn lief vier kaartjes had mocht Lisa mee met haar vriendinnetje. Toen had mijn lief nog een kaartje over en daarom mocht ik ook mee. Heb een paar foto’s gemaakt waarvan deze bijna de enige is die goed gelukt is. Het is donker in zo’n tent en met een compact-camera en beperkt flitsen valt het niet mee.

Hoe het was?
Goed, leuk. Lang maar niet te lang. We waren er bijtijds, goed elf uur. Gisteren hadden we gezien dat het druk was met parkeren. De voorstelling begon iets later dan de aangekondigde 12 uur. en het begon een beetje langzaam met een clown-achtige man die muziek maakte.

Enkele nummers waren groots. Om er een paar te noemen die indruk op me maakten in willekeurige volgorde:

  • De Dromedarissen, Lama’s en 2 Schotse Hooglanders die – beperkt – kunsten deden zoals in formatie lopen. Vooral die koeien – ik heb zoiets nog nooit gezien: Koeien die in opdracht naast elkaar lopen.
  • De menselijke pyramide en meer klimmen-op-mensen acts. Stevige benen als je 6 mannen dragen kunt.
  • Acrobatiek in de lucht. Zonder vangnet 5-6 meter boven de grond. Typisch was dat dit op kinderen minder indruk maakte, te zien aan het onrustige zwaaien met de licht-stokjes.
  • De man met fiets. Met een heel hoog ‘Do not try this at home’– gehalte.
  • Rodeo of beter Kozakken te paard. Geweldige snelheid.

De goochelacts waren erg goed maar ik ben er geen fan van, je wordt voor de gek gehouden waar je bij staat. De act met 7 witte paarden was wel goed maar ‘te gewoon’ – iets wat er bij een cirucus hoort en wat je er verwacht. Dat zeg ik nou wel maar ik miste een ‘echte clownsact’ – en dat terwijl ik zeg dat de paardenact te gewoon was … beetje tegenstrijdig van mezelf.

Wat ik wilde zeggen: Weer een leuke dag gehad!  En natuurlijk waren we weer niet de enige opa en oma …

Geef een reactie

Categorieën

