Gepost door: gijssterks | 31 december 2011

31 december 2011 – een terugblik

Bij de AH spraken we bekenden uit de buurt. ‘Vorig jaar lag ik ’s avonds in het ziekenhuis’ zei hij, een hartinfarct op oudejaarsdag vorig jaar. ‘Ik lag er al’ antwoordde ik. Ik was rond 2 uur ’s morgens vroeg opgenomen met een ernstige hartritmestoornis.

Dat was het begin van mijn weblog van vorig jaar op 31 december 2010. Het ging dus over de laatste dag van 2009.


We zullen niet de enigen zijn die, terugkijkend op een jaar, zeggen ‘Ik wou dat er een jaar kwam zonder gekke dingen’. Wij in elk geval wel, zeker vorig jaar, na de ellende van 2010 met 3 ziekenhuisopnames in het UMC Utrecht.

Het mooiste is: Het is zo gegaan! Geen gekke dingen, een jaar lang.

Denkend aan het begin moet ik voorzichtig zijn, het is op het ogenblik dat ik dit schrijf nog een halve dag te gaan. Ik neem de gok.

Natuurlijk wel rimpels. Misschien dat de rimpels kleiner lijken door wat er in de afgelopen jaren gebeurd is. Misschien komt het ook door het ouder, dat relativeren gemakkelijker wordt.
Kleine en grotere rimpels, in positieve en negatieve zin.
Een tante die overleed, oud en dement, mijn lief die er veel voor regelde.
Mijn lief die door ziekte van andere leidsters veel extra werkte en ook daar veel moest regelen, met daarbij de onrust van een dreigende krimp bij de peuterzalen.
Veel positiever: oudste zoon en schoondochter: Dwars tegen de markt in hebben ze begin oktober hun huis te koop gezet en nu drie maanden later hebben ze een nieuw huis gekocht.
Dingen die ik deed en nog steeds doe, dingen die ik er bij ben gaan doen, dingen die gebeuren, ik hou geen lijstje bij.
Maar vooral kwam er eigenlijk gewoon elke dag een dag erbij zonder al te gekke dingen.
Heerlijk. Heb je nodig af en toe. Zo’n jaar.

Niet alles ging goed. Mijn aandelen TNT werden gesplitst. Beginkoers 1-1-2011 was €19,75 Eindkoers 31/12/11, na splitsing, TNT Express €5,77 + PostNL €2,46 = €8,23. Inclusief uitkering dividend in aandelen 44% verlies in een jaar tijd. Gelukkig hebben we maar 24 van die aandelen.

Mijn zorgkosten vertegenwoordigen beter hoe het met mij gaat: In 2010 totaal bedrag  € 22.261,63, in 2011 (tot nu toe ingediend) totaal bedrag  € 1.093,13. Inclusief tandarts en mondhygieniste.

Rest mij iedereen het beste toe te wensen voor het komende jaar:

Responses

  1. Gelukkig maar zo’n jaar. Wij kunnen ook terug kijken op voor ons een mooi jaar. Voor sommigen om ons heen minder, daar denk ik dan wel zeker aan.
    Hele fijne jaarwisseling en vooral een mooi en heel vrolijk 2012
    Caro en Fred


Geef een reactie

Categorieën

