Gepost door: gijssterks | 3 februari 2012

Recorddag in de weblog-statistieken

Het is moeilijk om het aantal hits van deze blog omhoog te krijgen. Vroeger met web-log.nl zat ik  na al die jaren behoorlijk hoog (gemiddeld 500 bezoeker / 800 pageviews per dag). Zoiets spaar je op in jaren. Bouw je ook op met de Google Page-rank (en soortgelijk bij andere zoekmachines).
Met de conversie die 23 augustus 2011 begon in plaats van 2 dagen nu al bijna een half jaar duurt, zijn ook mijn ratings vermoord. Nee, daar ben ik niet blij mee. Tegenwoordig ligt het daggemiddelde op ongeveer 70 pageviews per dag.

Maar toen kwam de dag van gisteren.

Wat was er aan de hand?

Ooit schreef ik een blog over een fout:

Gisteren was het helemaal mis. Probleem met betalingen zoals aangegeven op nu.nl. Als dan iedereen gaat googelen en jij bent de enige die er ooit over geschreven heeft …

Bijvoorbeeld de eerste, hier pagina 1 van Google bij deze zoekterm:

Het aardige is dat ik met zoiets wel stijg op de rankings dus de kans krijg weer hoger te komen. Een beetje.

Geef een reactie

Categorieën

