Gepost door: gijssterks | 15 februari 2012

Tekenen seizoen 2011/2012 – les 18

Woensdagmiddag Tekenles. Les 18 van het seizoen 2011/2012.


Vervolg op onderwerp van vorige week.

Een muzikaal uitgangspunt. Waar denk je aan bij dit woord / deze muziek?


Vorige week had ik, na de agressieve tekening op Conquest of Paradise een begin gemaakt met een volgende tekening. Vrolijker, rustiger als reactie op de ‘wachtkamermuziek’ die ook te horen was geweest. Het begin had ik gemaakt,, zie rechts. Vandaag doorgegaan. Dit is ‘m geworden, tekening in krijt, een gevoel van rust, vrede. Niet ‘Jeroen Bosch – Land van Maas en Waal’ zoals Joke suggereerde in haar reactie:

De leraar suggereerde nog om de bomen op de voorgrond sterker te maken. Ik was het er niet mee eens, het is een vogel-perspectief, die bomen staan niet dichtbij. Hij begreep het. Stoppen is ook een kunst, ik ben al iets te ver gegaan, de rode ‘vlek’ rechts was eerst mooier, subtieler.


Ik was snel. Zo snel dat ik voor de pauze klaar was. Tijd om nog iets te doen. Her werd Intuïtief Tekenen. Gewoon beginnen met een paar kleurkrijtjes en zien wat het wordt.

Eigenlijk vind ik hem gewoon mooi, hij moet wel een lijst hebben:

Wat het voorstelt? Ik zou zeggen: Bedenk iets. En bedenk ook: Moet het iets voorstellen!


Volgende week geen les, Carnaval. Op 29 februari weer een tussen-onderwerp van één les. Tekenen met inkt.Wie een kroontjespen heeft graag meenemen. En stevig papier, 200grams of meer. Ik heb een tekenblok, 190 grams. Ook goed.

Responses

  1. Allebei mooi.

  2. Dankjewel!


Geef een reactie

Categorieën

