Gepost door: gijssterks | 21 maart 2012

Tekenen seizoen 2011/2012 – les 22

Woensdagmiddag Tekenles. Les 22 van het seizoen 2011/2012.


1. Afmaken onderwerp Interieur.

Afmaken van de opdracht van vorige week. In mijn geval het contrast nog iets versterken.

Het resultaat – links van vorige week, rechts ‘verbeterd’:

Daarna werden de resultaten in de groep besproken.

Of ik nog vaker met inkt ga werken? Misschien. Een schets van een boerderij maken bijvoorbeeld. Een Nieuwe Liefde is het zeker niet geworden. Voor mij heeft het het nivo van: ‘Wel handig om snel een schets te maken die meer is dan een potloodschets.’


2. Intro voor het nieuwe onderwerp: Hundertwasser.

De opdracht is vrij, wie concreter wil: Denk aan stadsgezicht, boomgaard, mythologische boom of huis.

Daarbij rekening houden net Grote/Kleine vormen, “schillen”, kleurnuances, dekkende kleuren. Als techniek is aquarel minder geschikt, hooguit aanvullend, liever acryl of (vet)krijt. Niet voor kleurpotlood.

Ik vond ook een duidelijke en bondige beschrijving op deze link: http://www.heelbeeld.com/hundertwasser.html

Natuurlijk had ik al voordat de les begon iets in mijn hoofd. Wat? Ik leg het niet uit, ik geef de schets:

en het begin van mijn uitwerking.

Nieuwsgierig? Kijk volgende week of weken wat het wordt.


Komende 3 weken is het onderwerp “Hundertwasser”, en dan is het 11 april en zit de cursus er weer op tot eind september voor wie door wil gaan. Eerst nog eind-tentoonstelling. 27 mei, inleveren 14-16 mei of bij de laatste les.


Rare week eigenlijk. De keelontsteking van vorige week is over, zondag op maandag overgeven, het heersende griepje of , dacht ik, iets verkeerds gegeten. Gisteren keihard gewerkt, de buren hadden een laurierheg van 5 meter hoog en 2,5 meter breed over de volle 10 meter breedte van de tuin, nu eentje van 180 hoog en 1,5 meter breed. Vanmorgen diarree – was het dus toch de buikgriep. Diarree. Toch om half negen terug van 3 kwartier bos met Indy. Daarna weer …  Slap. Gelukkig alleen Tekenen vandaag.
Hoop dat het nu allemaal over is.

Geef een reactie

Categorieën

