Gepost door: gijssterks | 27 maart 2012

Bosanemonen 2012

Wat er ook gebeurt, er zijn dingen die blijven doorgaan. Zoals elk jaar de eerste Bosanemonen nee, geen dubbele n, het is niet bosannemonen zoals het uitgesproken wordt, fout!

Ik hou van ze, bosanemonen als voorjaarsboden. Hanepoten noemden we ze vroeger. Moet nu natuurlijk Hanenpoten zijn.

Eerdere meldingen in vorige jaren waren 12 maart 20113 april 2010, 28 maart 2009, 29 februari 2008 en 26 maart 2007. In 2006 zag ik ze pas rond 9 april maar achteraf hoorde ik toen dat ze er toen al een tijdje stonden.

Ze zijn dus ‘gemiddeld op tijd’ dit jaar. Gewoon op tijd.

Ik wist dat het onderhand zo ver was en ben ik even langs de Wielse Hoeve, Gemonde, gereden. Ik wist dat er daar veel staan. Omgereden, daarna ben ik naar de stad geweest. Op de terugweg zag ik ze ook in het Bossche Broek staan op de plaats waar ik zondag al gekeken had, toen bloeiden ze er nog niet.

Andere jaren zag ik ze steeds aan de Kleine Molenstraat, Sint-Michielsgestel. We kwamen er langs als we binnendoor gingen naar ons moeder.

Tijden van weleer, niet alleen omdat ons moeder niet meer is, anders toch niet omdat het bejaardenhuis tijdelijk uitgeweken is naar Den Bosch vanwege sloop en herbouw.


In het Bossche Broek zag ik nog een handschoen, voor mijn collectie ‘Verloren handschoenen’, het begint een aardige serie te worden. Kreeg nog commentaar van middelbare scholieren, schamper zo van ‘Apart hè, een handschoen!’ en ‘Ga je daar een foto van maken’. Stom jong!

Geef een reactie

Categorieën

