Gepost door: gijssterks | 9 april 2012

Ontluikende natuur en Hooikoorts

Vanmorgen tegen 9 uur het bos in geweest. Net geen regen maar onderweg wel. Natuur die ontluikt, op sommige plekken aarzelend, op andere al uitbundig. Met de regen zag je hier en daar bijna de blaadjes openvouwen, zo leek het.

Na de keelontsteking en vooral toen ik rond vorig weekend het houthok schoonmaakte – met onderin oud vermold hout –  en de berken zijn gaan bloeien kreeg ik last van hooikoorts. Zo erg dat ik naar de dokter geweest ben om er iets voor te halen. Helpt wel, over is het nog niet.

Ik had eerder last van hooikoorts. Ik herinner me een keer dat ik uit Engeland kwam op Eindhoven begin mei, ’s morgens met het vliegtuig dat aankwam rond 10 uur. Tussen de uitgang van het vliegtuig en de onderkant van de trap liep mijn hoofd vol. En dat was niet van emotie omdat ik weer thuis was.
Ik had goede medijnen, gebruikte gaandeweg minder. In 2005 zei ik tegen mijn lief: ‘De hartstilstand heeft ook geholpen tegen de hooikoorts’, ik heb er al die tijd niet echt last meer van gehad.Deze week zei ik tegen mijn lief: ‘Ik ben echt weer helemaal op het oude nivo’. Ik had weer hooikoorts.

Zoals ik zei, vanmorgen het bos in geweest, klein uurtje en natuurlijk met hond.

Foto’s gemaakt van de ontluikende natuur:

Laatste forsythia’s:

Nog niet overal even uitbundig, in de regen:

Boerderijen op Zegenwerp:

De elzenkatjes zijn bevroren, ze waren bijna in bloei toen de vorst kwam in februari. Het blad zal ze overgroeien en ze zullen verdorren en afvallen:

Een slakje met huisje, lang niet gezien, eerst te koud en toen te droog:


Ben druk bezig geweest met van alles. De weblog komt er dan niet altijd van. Ik wil ook niet alles opschrijven, ik merk dat meer en meer dingen in herhaling vallen na meer dan 6 jaar weblog en meer dan 5 jaar pensioen. En er zijn dingen die ik niet wil opschrijven, dingen die anderen betreffen, dingen die …
Nee, niet ongerust zijn, met mij en ons gaat het goed.

Responses

  1. Peter heeft sinds zijn hartstilstand nooit meer last gehad van de ernstige migraine aanvallen die hij daarvoor maandelijks had. Zo heeft elk nadeel zijn voordeel, hoewel je misschien beter migraine kan hebben. Of hooikoorst. Ik heb het ook. Zere ogen, keel, niezen. Maar ik neem er niks voor. Ik heb al troep genoeg.

  2. Sinds ik elke morgen op voorschrift van de cardioloog acetylsalicylzuur slik heb ik nooit geen hoofdpijn meer gehad, ook niet na een dag of een avond flink stappen. Toch een prettige bijwerking…


Geef een reactie

Categorieën

