Gepost door: gijssterks | 15 april 2012

AFSH – Art & Antiques Fair ’s Hertogenbosch

Van 15 – 22 april wordt in het Autotron de Art & Antiques Fair ’s Hertogenbosch gehouden, afgekort AFSH.

Meer info zie http://www.afsh.nl/start

We zijn er vandaag geweest,

Het is een grote beurs, het was er druk (maar niet te druk).

Interessant en veel. We hadden in het begin al besloten om ons vooral te beperken tot schilderijen, het was te groot om ook nog de meubels, klokken, barometers, juwelen, keramiek en ander antiek te bekijken. Je krijgt al zoveel indrukken…

Wat sowieso indruk maakt op zo’n beurs zijn de prijzen.

De koperen gorilla van bijna 2 meter hoog exclusief sokkel was mooi, maar om zou zo’n ding van € 89.000 euro in je tuin te zetten … Schilderijen met prijzen van €6.000 – €25.000, er waren er veel. Ook duurdere, tot ver boven de € 100.000. Tekeningen van € 250 – € 6.000, het blijft verbazingwekkend, zeker als je denkt ‘Dat kan ik ook’. De beurs zit qua niveau dan ook net onder de TEFAF in Maastricht.
Het is in elk geval wel een goede gelegenheid om veel te zien van een groot aantal galeries. Ik moet er wel bij zeggen, met die prijzen – van een galerie die ik ken zag ik schilderijen die ik er al een paar jaar geleden zag en dan denk ik ‘Veel handel is er niet’. Doel voor mij is ook een beetje om gevoel van wat er is bij te spijkeren en om inspiratie op te doen.

Wat wij het mooiste vonden, ik spreek hier ook voor mijn lief:

George Struikelblok, een voor mij nog onbekende Surinaamse schilder:

Het schilderij is wel wat groot, formaat 150 x 300 cm. Moet ruim hangen.

Daarnaast twee van de schilder Jean Pierre Cassigneul waarvan ik deze de mooiste vind:

Een andere is deze:

Op zich vind ik hem mooi, alleen die poppetjes links onder, spelende kinderen op het strand … nee, had ik niet zo gedaan.

Al met al kan ik de beurs aan iedereen die ook maar een beetje geïnteresseerd is in kunst & antiek sterk aanbevelen!


We hadden toevallig gratis 2 toegangskaarten gekregen hebben! Waar we die aan te danken hadden weten we niet, we denken van Beelden op de parade in Den Bosch vorig jaar maar zeker weten we het niet, de enveloppe is al lang weg.

Overigens kan iedereen € 5 korting krijgen op de € 15 toegangsprijs, kortingsbon op de site.

We zagen dat de meesten er gratis waren, ik zag iemand met betaalde kaarten een beetje kijken zo van ‘Wat heb ik fout gedaan’. Begrijpelijk.

Bereikbaarheid erg goed, beter dan de Brabanthallen in de stad Den Bosch,  het Autotron ligt naast de autoweg A58, staat goed aangegeven, ruime parkeerplaats en het parkeren is maar € 5, tegenwoordig is dat goedkoop.

Geef een reactie

Categorieën

