Gepost door: gijssterks | 10 mei 2012

Eerste Meikever – 2012

Heel laat dit jaar, later dan ooit, tegenover de hele vroege van vorig jaar. Eindelijk een dag dat het wat warmer is en hij is er weer, de eerste meikever. Op de keukenvloer dit keer.


Trouwe lezers kennen mijn liefde voor de meikever. Elk jaar vaste prik, zie de logs van 20 april 2011, 29 april 201027 april 2009, 4 mei 2008, 25 april 2007 en 5 mei 2006. De eerste meikever.


Ook dit jaar weer de constructiefout:  Op de rug.

Een meikever heeft een hele lange cyclus van eitje naar pop naar meikever. En dan nog niet goed afgewerkt! Het is zoiets als de eerste Mercedes Smart’s met de Elandsproef. Bij het landen komt ie vaak op zijn rug terecht en kan op eigen kracht niet meer op zijn pootjes terecht komen.

Mijn lief had hem buiten gezet. Wat later zag ik hem (of was het een andere?) liggen, weer op zijn kop, op de stoep achter. Vanmorgen niet meer gezien.

Responses

  1. Ik heb ze 2 weken geleden al in onze tuin gezien, onze hond heeft er een neus voor en haalt ze zo uit het gras. Ik heb er al tientallen gered…. nou wonen wij natuurlijk veel warmer aan de andere kant van de brug ha ha ha… groetjes


Geef een reactie

Categorieën

