Gepost door: gijssterks | 17 mei 2012

Weer thuis

Redelijk geslapen vannacht, alleen voelde ik vannacht de ICD. Alsof er een paard tegenaan geschopt had. Paar Paracetamols om half vijf maakte dat ik sliep tot een uur of zes.

Laat ontbijt, dienst als op zondag.

Wond beoordelen door de dokter, nieuwe pleister. Even nog niet douchen, dan eerst douchen dan pleister vervangen. Na een dag of wat douchen en dan pas de pleister vervangen. Tot de wond goed is.

Iets na negen uur naar Radiologie voor een rontgenfoto, ze moeten weten of de ICD er echt wel ingezet is. Een ECG, weten dat mijn hart klopt, anders mag ik niet naar huis.
Nadat dit alles bekeken is door een dokter kan de verpleging de papieren klaar maken en kunnen we naar huis, het is dan half twaalf. Mijn lief rijdt, ik mag een week / 10 dagen niet, tot de wond genoeg genezen is.

Sneu is het voor mijn kamergenoot: eerst was gezegd dat hij morgen pas naar huis mocht en naderhand dat hij, als alles goed was, vandaag mocht. In de computer stond dat hij morgen pas mocht en er was geen dokter aanwezig om anders te beslissen.

Zo. Nu nog even een paar dagen, een weekje, rustig aan doen. Als het pijn doet paracetamol. Niet sjouwen, ik voel het zelf wel.En als er iets is met de wond: Onmiddelijk bellen.

Het zit er op.
Op B4 West heb ik tegen de verpleging gezegd: ‘Tot over een jaar of tien – twaalf’. Zo lang moet de nieuwe  ICD mee gaan.

Nu ik thuis ben voel ik het gewroet aan de ICD. De nieuwe ICD is lichter dan de vorige maar voelt alsof hij een kilo weegt.


Bericht voor mijn kamergenoot: Het paar sokken dat ik kwijt was bleek onder in de rugzak te zitten. Gewoon niet goed gekeken…



Ik werk nog aan een uitgebreid verslag.

Binnenkort op dit blog.



Responses

  1. Oh, ik dacht dat je dan weer 3 maanden niet mocht autorijden. Dat valt weer mee, dus. Lekker om weer thuis te zijn. Beterschap, Gijs!

  2. Hi Gijs Fijn dat je je sokken gevonden hebt. Ik heb de hele hemelvaartsdag alle kasten en de doucheruimte nog geinspecteerd (er was verder toch niemand) maar heb ze niet gevonden. Inmiddels ben ik ook thuis en voel me nu al beter dan in het begin van de week. Ik vond onze gesprekken heel aangenaam en het leidde enorm af. Gijs groeten aan je lief en ik blijf je volgen ! Bert Sleurink


Geef een reactie

Categorieën

