Gepost door: gijssterks | 31 mei 2012

Tekenen 2012 – Afsluiting

Gisteravond was de afsluiting van de tekencursus van het afgelopen jaar. We gingen daarvoor met de middaggroep en de avondgroep (voor zover iedereen kon) naar een medecursiste aan de Roond in Boxtel.

Het was gezellig, veel gebuurt en ook nog wat getekend.

Ik koos de voorkant van de boerderij, zie onder de foto en mijn tekening. Ik had de tekening eerst in potlood gemaakt en toen met viltstift (fineliners) overgetekend.

‘Ik ga alles uitgummen’ zei ik tegen de buurvrouw. Die snapte niet dat ik niet gewoon een nieuw vel papier nam. Ze had niet gezien dat ik met viltstift aan het overtekenen was.

Inkleuren is er niet meer van gekomen, het was te gezellig bij de tweede keer koffie tegen negen uur en daarna te donker om nog door te gaan:


De boerderij op de achtergrond – het was verschrikkelijk zoals die verbouwd is. Misschien vond ik dat ook omdat ik intussen het een en ander weet van boerderijen. Alles wat je niet moet doen was er aan gedaan. Zoals stalramen vervangen door grote 9-ruits ramen om zo maar iets te noemen. Gelukkig kun je met tekenen zoiets aanpassen.
‘Aan de achterkant is het nog erger’ zei de vrouw des huizes. Ik zei ‘Dat kan niet, dit vind ik al 10 op de schaal van 1-10 van erg’. Zo erg vond ik het. Aan de achterkant bleken ze ook nog een brede uitbouw met een plat dak gemaakt te hebben …

Geef een reactie

Categorieën

