Gepost door: gijssterks | 29 juli 2012

Foto’s Cuba -1

Na gisteren mijn verjaardag gevierd te hebben ben ik begonnen met de foto’s van Cuba. Ik had ze al overgenomen en backups gemaakt, en ik had het reisverslag dat we hadden gescand en opgeslagen als tekstbestand en bewerkt, het zit nu nog allemaal vers in het geheugen.

Nu het bewerken. Selecteren, weggooien wat niets / dubbel / niet mooi is weggooien. Rechtzetten waar nodig. Licht bewerken door foto’s / schaduwpartijen lichter te maken etc. Photoshop Elements gebruik ik ervoor.

Soms is een foto in zwart-wit veel mooier dan in kleur. Zoals deze, gemaakt in het vissersdorpje bij Santiago de Cuba. Zo vind ik deze foto in zwart-wit veel mooier, veel spannender, hij heeft iets dramatisch gekregen:

Ter vergelijking de kleurenfoto:

Een van de foto’s waar ik erg tevreden over ben!

Responses

  1. Prachtige foto, vooral in kleur. Wat een gave vakantie heb jij gehad: CUBA. Dat lijkt me toch zo geweldig om daar eens rond te kijken. Wel lef dat je het gedaan hebt met je ICD. Geen problemen gehad met poortjes? Die karikatuur is geweldig. Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk, maar je ziet er inderdaad erg toeristisch uit. Die camera is goed gedaan. Een paar kringeltjes en hoepla! Welkom terug!


Geef een reactie

Categorieën

