Gepost door: gijssterks | 21 augustus 2012

Weblog

Het is er even niet van gekomen. Niet dat er iets ernstigs gebeurd is – helemaal niet. Alleen enerzijds druk met foto’s, zoals die van Cuba. Andere dingen zoals het Boulevard festival in Den Bosch (waarvan ik ook nnog foto’s heb). Zeker ook het mooie weer, zonde om meer binnen te zitten dan nodig – behalve afgelopen weekend toen het zo heel heet was, toen juist weer wel.

Omdat ik ooit iets aan mijn hart had krijg ik steeds de vraag “Kun je wel tegen die hitte?’ Ja dus, ik vind het lekker, van mij mag het. Hitte en kou, ik heb er geen last van. Zeker niet sinds ik niet meer werk en mijn lijf zich makkelijker aanpast aan het weer dan vroeger als je na een dag in de airco de hitte in kwam.

Foto’s ja. Zo hadden we afgelopen zaterdag familiedag van mijn lief’s kant. Niemand had een fototoestel bij. Nou ja, niemand: Ik natuurlijk wel. 127 foto’s bleven er over. Ik heb ze zondag nog op MijnAlbum.nl geplaatst.

Niet in een openbaar album. Dan zou ik iedereen hebben moeten vragen en krijg je van die dingen als ‘Ik wil eerst zien of ik er fatsoenlijk op sta’. Nee, gewoon niet doen. De familie heeft de foto’s en wie er iets mee wil doen: Hun verantwoordelijkheid.

Iets anders: Het hond. Het hond is ziek geweest. Braken. Om de haverklap, soms meermalen per dag. We zijn er mee naar de dierenarts geweest, al in juni. Dieetvoeding, hielp niet. Foto’s gemaakt, niets kunnen vinden. En het bleef maar doorgaan.
Tot ik bijna 2 weken geleden met haar naar de Dommel geweest was waar ze gezwommen en water gedronken had … en nog meer gezwommen en water gedronken … en nog meer … tot ik in de gaten had dat ze de kant niet op kon. Te steil, minder conditie …
Toen ik tien minuten later de weg over wilde steken midden in het dorp bij de AH stopte ze midden op de weg en moest ik haar vooruit trekken, slepen bijna, er kwamen auto’s aan. Een stukje verderop begon ze weer – een halve emmer water kwam eruit.
Sindsdien gaat het beter, het is nog niet helemaal over maar bijna wel. Heeft nog even tijd nodig.
We denken dat er iets in de keel / maag gezeten heeft, een splinter of zoiets.

Vanavond met haar weer eens naar het bos geweest. Ik zei ‘Zullen we naar het bos gaan en gaan zwemmen’ en ondanks de warmte liep ze goed mee. En ze ging zwemmen. Rondje van een kleine 5 km.

Onderweg een paar foto’s gemaakt. Mijn nieuwe camera, Panasonic TZ30. 20x zoom:

Een ree aan de rand van een akker:

Een reiger midden in de wei op een paal:


Snel weer meer schrijven …

Responses

  1. hoi Gijs, ik kwam hier terecht omdat ik googelde op Aquaplan lekdicht. Heeft het spul bij jullie geholpen? Want bij ons lekt het weer en we twijfelen nu of het wel echt goed werkt


Geef een reactie

Categorieën

