Gepost door: gijssterks | 21 september 2012

Nummer 72

Vandaag was inleverdag en beoordeling van werken van amateurkunstenaars bij de Rabobank Dommel en Aa. Uit de aangeboden eigengemaakte kunstwerken (schilderijen, beelden, foto’s …) van klanten van de bank werd een selectie gemaakt. De werken worden een jaar lang tentoongesteld in de Rabobank.

Een fantastisch initiatief. Ik denk ook eigenlijk een bezuiniging met grote voordelen voor de bank en voor de kunstenaars, vroeger werden er werken getoond van gallerieën, ik weet dat zoiets prijzig is. Nu doneert de bank € 100 per werk aan een goed doel naar keuze uit drie.

Het was de derde keer dat ze het op deze manier deden. De vorige twee keer was ik er ook: Vorig jaar werd mijn poster ‘Mensen’ geselecteerd, die heeft een jaar in de hal van het bijkantoor in Berlicum gehangen.

Er waren goed dertig amateurkunstenaars met meestal twee werken, rechts ik met mijn twee werken. Vorige jaren werden er nog 40 geselecteerd, nu maar 30. Het bijkantoor in Boxtel is verbouwd en opnieuw ingericht, daar hebben de spreekkamers namen naar de Boxtelse wijken met een foto van die wijk in de kamer. In ieder geval wordt er van elk van de deelnemers minstens één werk opgenomen in de weekkalender 2013 van de Rabobank Dommel en Aa.

Mijn schilderij ‘Blauwe varkentjes’ (Acryl, 40x50cm) was een van de 30 geselecteerden. De bank geeft €100 Euro voor het goede doel, het schilderij komt ‘ergens in een Rabokantoor’ te hangen, prijs €300,-. Als het verkocht wordt dan moet je een soortgelijk schilderij leveren. De andere dus.

Op 7 oktober a.s. wordt de tentoonstelling officiëel geopend. Dan krijgen ook de goede doelen te horen hoeveel ze elk krijgen.

Responses

  1. Leuk initiatief! Jouw varkentjes zijn echt iets voor een bank. Het lijkt trouwens net of je er bovenop geld in kan doen, zie je dat? Valt me nu pas op. Leuk! Laten we hopen dat je het schilderij ook nog verkoopt. Kun je het geld meteen op de bank zetten, haha.


Geef een reactie

Categorieën

