Gepost door: gijssterks | 9 oktober 2012

Tekenen Seizoen 2012/2013 – Les 3

Les 3. Vervolg op les 1 en 2, Zelfportret, zie blog vorige week.

In les 2 was ik begonnen mezelf na te tekenen.

Reacties waren o.a. ‘Je doet jezelf tekort, je lijkt te oud’ en ‘Je moet gewoon niet zeggen dat jij het bent, want het is wel een hele krachtige kop geworden. Alleen 30 jaar ouder!’

Tips voor verbetering die ik kreeg (bedankt Joke):

  • Je oren lijken, door de sterke accenten bovenin, veel kleiner, maar dat is omdat je nog niet klaar bent.
  • Je rechterkant van je kin zit hoger dan je linkerkant en ik mis je neuspunt.
  • Verder denk ik dat je rechtermondhoek iets te ver doorloopt en je linkerwang is dikker dan je rechter (hangt samen met de scheve kin waarschijnlijk). Je hoofd lijkt zo korter en breder dan op de foto.

Ik heb geprobeerd er iets aan te doen. Beoordeel het resutaat hieronder. Ook nu is de tekening niet af, de schaduwen moeten krachtiger. Maar volgens mijn lief begint hij nu op me te lijken. Ter vergelijking ook de foto en tekening van vorige week.

 

x


Reacties

  1. Ja, hij wordt beter nu. Je bent er maar klaar mee, hé? Met dat commentaar van mij!

  2. Annette, alle commentaar is welkom zolang het niet afbrekend is.
    Hoezo afbrekend? Ooit heb ik een commentaar gekregen van iemand die reageerde met ‘Poeh, stelt niet veel voor. Kan ik zelf beter’. Toen ik hem uitdaagde het betere te laten zien beloofde hij dat te doen – dat was het laatste wat ik ooit van hem gezien heb.

  3. Hij is beter! Je ogen zijn nog wat te flets, maar je ziet er lang zo oud niet meer uit.

  4. Het begint een echte Gijs te worden hoor! Misschien wat meer schaduw hier en daar. De mond mag een tikkie meer lachen volgens mij. Op de foto kijk je alsof je een klein binnenpretje hebt:)

  5. […] Les 4 (23 oktober) en les 5 (30 oktober). Vervolg op les 1 en 2, Zelfportret, zie blog 9 oktober. […]


Plaats een reactie

Categorieën